Nicoline KNicoline KBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-9-5

Nicoline K Tilmeldt: jul 2013
Emne: 1
Svar: 1

Konverter billeder.

Hej!

Jeg har taget super mange billeder i weekenden, som jeg gerne vil have lagt på nettet, men problemet er at de er i formaten .NEF, som ikke kan bruges særlig mange steder.
Derfor ville jeg høre om I kender et sted der kan uploades .NEF billeder, eller en online hjemmeside der kan konverter et helt album?

Gå til sidste svar »

Svar til: Konverter billeder.

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 1
    5 år siden

.Nef formatet er et raw format. Det vil sige at det er lidt ligesom et negativ, der ikke er blevet udviklet endnu

Så du skal nu til det sjove og redigere dine billeder

Hvis du ikke ønsker at redigere billeder frem over vil du et sted i dit kameras menu kunne slå til at det skal tage jpeg

Der er nok fulgt en cd med dit kamera med noget software der kan bruges.

• Ruben Ekelund Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 1
    5 år siden

Hvis du har Photoshop, kan du markere alle billederne og trække dem ind i Photoshop, så kommer der en converter frem, hvor du kan markere alle i og gemme dem i et nyt format.

Inden du gemmer, kan du også redigere billederne.

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    5 år siden

Hvis du ikke har planer om at redigere i dine billeder, så tage dem i JPG format, istedet for NEF. Du får pænere billeder ud af kameraet, og du kan uploade dem med det samme. Det er kun hvis du vil arbejde med dine billeder, i f.eks. Lightroom eller ligende programmer, du har en fordel i NEF (RAW) formatet.

Bare et fremadrettet tip.

Svar til: Konverter billeder.

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...