Maria KMaria KBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2014-2-3

Maria K Tilmeldt: jan 2014
Emner: 2
Svar: 5
Fotoalbum: 1

Hjælp til lightroom!!

Hej
Jeg har lige installeret lightroom 5, fordi jeg gerne vil have sløret baggrunden på et af mine billeder, men jeg kan ikke finde ud af det..
Så er der en eller anden, der kan fortælle mig hvordan man slører baggrunden??
på forhånd tak!!

Gå til sidste svar »

Svar til: Hjælp til lightroom!!

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Videoer: 1
    5 år siden

Først laver du en markering på det, som skal sløres. Dette kan gøres med diverse markerings tools. Lasso er nok det tool, der passer bedst til mest

Så når du har en markering finder du "Filter" i menuen, og leder efter noget, der hedder "gaussian blur". Er ikke selv Photoshop bruger, men er 90% sikker på det er noget i den retning

• Maria K Tilmeldt: jan 2014
    5 år siden

tak for svar
    men det er lightroom og ikke Photoshop jeg havde brug får hjælp til

• Dan M Tilmeldt: mar 2013
    Svar: 18
    Fotoserier: 1
    5 år siden

Så vidt jeg ved, kan du ikke gøre det via. lightroom. Du skal bruge photoshop.

5 år siden

okay, tak

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Videoer: 1
    5 år siden

Hold nu helt op... Jeg undskylder hvis jeg har skabt forvirring Jeg tænkte på Photoshop

Vil give Dan ret her.. Det er ikke muligt i lightroom. Det tætteste du kommer er ved at skrue ned for clarity og det er langt fra en løsning

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    5 år siden

Hey Maria.
    Det kan godt lade sig gøre at sløre lidt i Lightroom, men tror resultatet bliver bedre i Photoshop.
    Måde jeg ville gøre det i LR er således:

Vælge Adjustment Brush (tryk på K)

Mal det område du vil sløre (for tydeligt at se det område man har malet kan man trykke på O, (ikke nul) så bliver det område der er malet vist med rød) Skulle du komme til at male ind over noget som ikke skulle males, kan du holde "Alt-knappen" nede og sletter det der er malet for meget.

Når du er tilfreds med det valgt/malede område, kan du begynde og skrue ned for Clarity og Sharpness. Nogle gang kan det sløre lidt mere ved at skrue op for Noise.

Leg dig frem, med de forskellige indstillinger, og se hvad du bedst kan li.
    Håber det virker for dig

5 år siden

mange tak!!
    det fungere nogenlunde, må bare lige prøve mig frem

Svar til: Hjælp til lightroom!!

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...