tehs.dktehs.dkBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2014-5-4

tehs.dk Tilmeldt: jun 2013
Emner: 6
Svar: 12
Fotoserier: 17
Fotoalbum: 5

Spørgsmål om redigering af billeder

Hej der ude

Jeg skal til og rediger en masse billeder ca. (10.000) eller sådan.
hvor de fleste af billederne er af heste.
De skal så ses igennem og dem der er gode nok skal så beskæres og redigeres, men her er så mit spørgsmål.

Der er så mange måder at gøre det på, men man kan let komme til at lave for meget ved billedet og det ønsker jeg ikke, så kom gerne med ønsker om hvordan du syntes et godt foto skal se ud

På forhånd tak

Gå til sidste svar »

Svar til: Spørgsmål om redigering af billeder

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

Det var da en del billeder.
    Hvad en god efterbehandling af et billede er, tror jeg der er lige så mange holdninger til som der er fotografer.
    Det helt basale, som eksponering skal være korrekt, og så må billedet ikke være skævt. Alt hvad der er alt for over eller under eksponeret, samt billeder der er rystede eller ude af fokus skal bare slettes. Uanset hvor gode de kunne ha været, kan de ikke redes.

Om du er til meget farve eller sort/hvid, vingnetter osv. må være helt op til dig selv. Og uanset hvor meget folk kritisere eller roser dine billeder, så er det vigtigste at du selv er glad for billederne, og den måde at du har bearbejdet dem på.

God arbejdslyst

• Lars D Tilmeldt: jun 2013
    Emne: 1
    Svar: 75
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 2
    5 år siden

Jeg ville nok foreslå at lave en batch der gør det hårde arbejder på alle billeder ved et tryk, hvorefter du kan kigge dem igennem og udvælge enkelte billeder der kunne have godt af en ekstra redigering... Men 10.000 er godt nok mange!

• tehs.dk Tilmeldt: jun 2013
    Emner: 6
    Svar: 12
    Fotoserier: 17
    Fotoalbum: 5
    5 år siden

Hehe ja det er mange foto, så der er nok og se til, men mange tak for jeres svar

• Jan  S Tilmeldt: jul 2013
    Emne: 1
    Svar: 25
    Fotoserier: 6
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 2
    5 år siden

Start med at slette 9000 heste og koncentrer dig så om de billeder, der er værd at se på. Det forenkler processen.

Svar til: Spørgsmål om redigering af billeder

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...