Michael GMichael GBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-4-24

Michael G Tilmeldt: apr 2013
Emne: 1
Svar: 4

Hvordan kan jeg gøre det??

Jeg har set flere gange at fotografer har koblet deres com sammen med deres kamera, så'n at med det samme de har taget et billede, så er det til visning på deres com..

Er det noget man altid kan gøre, eller kræver det nogle bestemte programmer eller??

På forhånd tak..

Gå til sidste svar »

Svar til: Hvordan kan jeg gøre det??

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

Her er lidt om hvordan det fungere. Det hedder "Tethered Capture" eller "Tethered Shooting"

• Michael G Tilmeldt: apr 2013
    6 år siden

Nu er jeg amatør med stort A..
    Og jeg kan læse mig til at jeg skal bruge Lightroom..

Så nu vil jeg bare vide om det er let at bruge, eller om det er pisse svært..

6 år siden

Det ser smart ud når man skyder direkte til computeren, men du har ikke noget at bruge det til. Det bruges, til shoots hvor der evt. sidder en kunde, eller en art director, som følge med i hvad der sker, og sikkert også andre situationer, men mest i et studio.
    Lightroom, er noget af det bedste til at justere billeder med, og det er nemt at gå til, men som alt andet skal man lære det at kende.

6 år siden

jeg skal også bruge det til "studio"..
    Skal tage en masse billeder af elever på en skole, og tænkte at det ville være lækkert at kunne se billederne med det samme, så jeg kan se om billederne er gode, i stedet for at tage chancen..

6 år siden

Ja ok sådan. Der kan jeg godt se ideen i det.

6 år siden

nemli..
    Nu har jeg så fået et nyt problem.. når jeg nu har hentet lightroom, så når jeg installere det, så er det Photoshop den installere.. Skal den det??

• Lennard A Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 167
    Fotoserier: 6
    6 år siden

Hvis du har Apple, så er det i aperture3 der vælger du tethered og sætter dit stik i kameraet. Så kører det. Super nemt.

6 år siden

Har en HP bærbar..
    Er ved at hente Lightroom 4..

Så tror jeg er ved at være der, så skal jeg bare lige lære at bruge det.. men har en 60 dages prøvetid, så mon ikke jeg kan lære det..

• Mathias V Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 2
    Svar: 83
    6 år siden

Der er også mulighed for at købe et Eye-Fi SD kort

• Rune H Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 33
    Fotoserier: 1
    6 år siden

Bare vær opmærksom på at Eye-Fi er enorm langsomt. Især hvis du skyder i RAW, (store filer = langsom overførelse)

Kan også anbefale Tethered til Lightroom. Bruger det selv i studie.

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Videoer: 1
    6 år siden

Ja, og en ting der endnu ikke er nogle der har nævnt Din kamera skal også virke med lightroom

Hvis du har Sony skal det enten være et a700 eller a900 for du kan bruge Tethered shooting. Nikon ved jeg ikke noget om, og TROR nok de fleste Canon kameraer understøtter det

Svar til: Hvordan kan jeg gøre det??

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...