PhotoByChristensenPhotoByChristensenBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-5-15

PhotoByChristensen Tilmeldt: feb 2013
Emner: 21
Svar: 32
Fotoserier: 4
Fotoalbum: 8
Videoer: 1

Canon EOS 7D

hej.
efter min 15 års overvejer jeg at købe et canon EOS 7D, da jeg godt vil lidt 'videre'.
lige nu har jeg et Canon EOS 600D, som jo er et super godt kamera, men synes bare ikke det er godt nok..

har i eller kender i til 7D?
kan ikke finde ud af om jeg vil købe det, eller ekstra objektiver til det jeg har nu.. hvad synes i?

Gå til sidste svar »

Svar til: Canon EOS 7D

• Mathias V Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 2
    Svar: 83
    7 år siden

Hvorfor vil du opgradere fra dit 600D?

• PhotoByChristensen Tilmeldt: feb 2013
    7 år siden

mathias: som jeg skrev, synes jeg ikke det er godt nok.
    jeg tager tit action billeder, og det er 600D bare ikke godt nok til.

tine: tak for svar

7 år siden

Hvordan skulle jeg kunne vide hvad kameraet ikke var god nok til?
    Men bare husk at selve billedekvaliteten ikke bliver bedre, men du vil nok få flere fuldtraffere

• Ruslan Merzlyakov Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 2
    Fotoserier: 27
    7 år siden

Jo, 7D er rigtig god kamera, husk også 8 fps, farver og at kameraet er 100% weathersealed.
    Jeg har startet med 1100D men nu vil jeg gerne upgrad min 7D for fullframe, fordi syveren laver alt for meget lyd.
    Det er dig, hvem bestemmer ny kamera. Hvis du er vildt med sport og action, så 7D er nemlig til dig. Du kan også finde alternativ, f.eks. 6D, 5D mark II eller den nye 700D.
    Tænk, søg og læs!

7 år siden

Tine: Canon har ikke lavet om på sensoren, hvorfor skulle billedekvaliteten så være bedre? Det eneste de har gjort er at smide en ekstra processor i så den har flere fps, en prisme istedet for spejl hvilket virkelig gør en stor forskel, gjort huset mere Pro ved at gøre det weathersealed og knappe layoutet er sat som et Pro hus og selvfølgelig det lækre AF system

Hvis du vil have bedre/flottere billeder skal du have andre glas, for 7D vil ikke særlig meget på billedekvaliteten, det vil dog give dig mere lyst til at tage billeder, og du vil få rigtig mange billeder som er i fokus

• ***Rene*** Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 113
    Fotoserier: 5
    7 år siden

Bruger pt. 5diii og det er fullframe, glimrende kamera til action, faktisk er mit 1d iv blevet backup kamera nu og ryger snart til salg.....

Hvis du ikke står og skal bruge kameraet lige nu, så vent evt. et par måneder, der er rygter om et 7dII og det vil jo betyde prisfald på 7dI.....men igen det er kun rygter

7 år siden

Grunden til man køber et 7D fra et entry kamera, er jo alle de features som kameraet har? Som vi har nævn mange gange nu, men selve billedekvaliteten er ikke bedre. Hvis du kan finde en hjemmeside der beviser det med analyser vil jeg begynde at tro på dig, men hverken dxomark eller snapsort bakker dine udsagn op.

Jeg er enig med Rene, at jeg ville nok også vente noget tid, men jeg har hørt modsat af hvad Rene siger, jeg har hørt der går rigtig lang tid, for Canon skal først tjene på 700D, så 70D og til sidst 7D mk II. Sådan plejer det altid at være med Canon Men ville måske købe et brugt 7D, og så vente til 70D kommer på markedet og se hvilke features den har

7 år siden

Alene at hjemmesiden ikke engang har styr på hvor mange megapixel 7D har, så virker den ikke særlig præcis. Men det eneste sted hvor der står at 7D har bedre billedekvalitet end 600D er "En bagatel bredere dynamisk udvalg" hvilket man ikke kan se forskel på alligevel. 7D har den samme sensor som der er i en 600D, 550D og 60D, det man betaler mere for er alle de features som 7D har, især AF og prisme koster kassen

Men jeg vil give dig ret i at 7D er et super godt kamera, og sammen med et 70-200 F4 eller F2.8 er man ret godt kørende, og man vil få mere lyst at tage billede end med et 600D

7 år siden

I sidste ende er vi :P

• PhotoByChristensen Tilmeldt: feb 2013
    7 år siden

Det også først til september jeg skal købe det så håber på det er faldet lidt i pris til den tid.. Tør ikke rigtig købe det brugt, er bange for der er noget ødelagt i det.

• ***Rene*** Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 113
    Fotoserier: 5
    7 år siden

Selvfølgelig er der en chance ved et brugt kamera, men synes hurtigt man kan se om det har været mishandlet, ligesom man kan få en fornemmelse af om sælger er reel....

Ellers har både photografica og goecker en brugt afdeling, der også ligger online på deres sider, der får man lidt garanti med

7 år siden

Jeg har købt storset alt mit udstyr brugt, har aldrig haft problemer

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 1
    7 år siden

Har ingen problemer med at købe brugt hvis man køber ikke-entry-level ting Fx. 7 D er et ret solidt kamera, så der vil jeg ikke have problemer med at købe brugt! Ville derimod ikke købe et 50mm F1.8 eller et 1100D brugt, tror bare ikke på det holder til at blive brugt meget, og så solgt videre.. Og så er det så billigt at man ligeså godt kan købe det nyt

Svar til: Canon EOS 7D

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...