Sabine BSabine BBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-6-28

Sabine B Tilmeldt: feb 2013
Emner: 2
Svar: 1
Fotoserier: 5

Hvilket kamera skal jeg vælge??

Godaften folkens.

Situationen er den, at jeg gerne vil have mig noget nyt legetøj, men jeg er ikke sikker på, hvad der er bedst indenfor den prisklasse, som jeg søger i.

Lige nu har jeg et Sony Alpha 330, men det er ved at være godt slidt, så jeg er på udkig efter noget andet.

Jeg har ikke noget bestemt mærke, men jeg tænker at Nikon eller Canon er smartest, da det er lidt nemmere at finde grej til.

Jeg har kigget lidt på Canon EOS 600D og Nikon D3200

Mit budget ligger på ca 3500,-

Hvad er jeres bud?

Gå til sidste svar »

Svar til: Hvilket kamera skal jeg vælge??

• Hønen Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 9
    Svar: 124
    Fotoserier: 2
    Fotoalbum: 1
    7 år siden

Jeg har fornylig været i en fotobutik, og jeg kom til at sige det samme som dig, "Et Sony er nok ikke lige det nemmeste at finde ekstra udstyr til". Ekspedienten trak lidt på det; næsten som om at det var en udbredt misforståelse.
    Men kikker du på brugt udstyr, så er det nok Canon eller Nikon. Har du noget ekstra til Sony nu? For med det budget, så ville jeg nok holde mig til Sony hvis det er tilfældet. Skal du have noget nyt, så kommer du nok ikke højere end en 1100D eller D3200. Uden lige at kende til de nøjagtige priser inden for Canon eller Nikon.
    Har du ekstra Sonyudstyr, så kunne du jo kikke på et af de nye SLT kameraer.

Hilsen en meget tilfreds ejer af et a580.

• Sabine B Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 1
    Fotoserier: 5
    7 år siden

Tak for svaret.
    Jeg har kun et enkelt ekstra objektiv til mit Sony, så det er ikke fordi det skal kunne passe over på noget nyt.
    Jeg har kigget lidt på Canon EOS 600D, da det pt. står til 3500,- hos Ekspert og det er bare lidt nemmere også at købe evt. brugt grej til

• Hønen Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 9
    Svar: 124
    Fotoserier: 2
    Fotoalbum: 1
    7 år siden

Det lyder godt nok billigt. Det er vidst også en ganske fin model

Jeg vil sige at det bare er en smagssag at skifte mærke. Hvis du kan forliges med et skift til Canon, og dine hænder kan, så er det jo bare at skifte hvis du har lyst.

• Erik H Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 29
    7 år siden

Jeg har et Canon EOS 1100D som jeg nu opgradere til semipro kamera Canon EOS 50D.

Der findes et par stykker omkring dit budget - måske de kan klemmes lidt i pris, så du kan få et startobjektiv tilkøbt

http://www.dba.dk/canon-50d-spejlrefleks-in/id-91871148/

• Lennard A Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 167
    Fotoserier: 6
    7 år siden

Jeg ville spare 3-4000 mere sammen, så får du noget der er nyere og bedre, og så giv den gas indtil da med dit sony. Hvis du har glas til Sony og de er gode, så skal du nok kikke efter Sony igen, så du kan bruge dine glas. Hvis ikke så kan du sagtens kikke efter andet mærke. Om det er Nikon, Canon eller Sony er en smags sag, alle lave gode kameraer, og der er så meget hype omkring det, ligesom med Apple, Samsung eller et helt 3. produkt.

Svar til: Hvilket kamera skal jeg vælge??

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...