thomas Athomas ABruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-7-4

thomas A Tilmeldt: jul 2013
Emne: 1

Nyt kamera, men hvilket?

Hej
Jeg kunne godt tænke mig et spejlrefleks kamera, da jeg er træt af at bruge min mors gamle digital, eller min mobil.
Jeg har kigger meget på et Canon EOS 600D eller Nikon D3200. Canon koster 3700, og Nikon 3200.
Jeg vil også bruge det til at filme med, men jeg er lidt i tvivl om Nikon D3200 kan optage film, nogen der ved det?
Hvilket af de to kamera vil i vælge vis det stod til jer, og hvorfor?
Det er mit første kamera jeg skal have, så er lidt ny inden for den slags.

Gå til sidste svar »

Svar til: Nyt kamera, men hvilket?

• Lennard A Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 167
    Fotoserier: 6
    6 år siden

Prøv nu at søg lidt på det, det tog mig under 15 sek så havde jeg et svar på om D3200 kunne filme eller ej.
    Ud over det så gør som der er skrevet så mange andre steder, rend ned i butikken og prøv dem begge så du ved hvordan de ligger i hånden samt hvordan menuen arbejder.
    Giv dig selv den tid det tager at undersøge markedet, det er ikke så svært, og internettet har mange svar som du rode rundt i.
    Kik evt på DPreview og læs hvad de skriver, der er mange gode svar derinde.

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 1
  • Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    6 år siden

Hvis du skal bruge det til at filme med, så vil jeg sige du skal vælge Canon EOS 600D (eller 650D / 700D / 60D / 70D) Da de har en skærm der kan dreje, så du kan filme højt og lavet, uden at have problemer med at se skærmen.

http://4.bp.blogspot.com/-Ft-vtND9rCU/Tlb28kT_1uI/AAAAAAAABjY/esVVY7e1x0g/s1600/Canon+EOS+600D+Review.jpg

• Henrik P Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 11
    6 år siden

jeg ville ikke vælge nogle af de omtalte modeller

men vælge Sony kamera til det jeg er blevet vildt glad for mit

• Jonas H Tilmeldt: mar 2013
    Svar: 13
    6 år siden

Blot for at være lidt flabet Henrik, men jeg synes det er et totalt ugyldigt svar

Din matematik lærer lærte dig at facit var en ting, men din lærer ville med garanti have en udregning før facit gav karakter.

Du er nødt til at komme med nogle inputs til HVORFOR man skal vælge sony, og hvorfor du er glad for dit.

• Hønen Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 9
    Svar: 124
    Fotoserier: 2
    6 år siden

Jeg er også til Sony, men jeg synes heller ikke at Henriks svar er specielt brugbart...

Alt efter hvad du vil med din film, skal du afgøre med dig selv om det er vigtigt at have autofokus. Autofokus til billeder er ikke ensbetydende med autofokus i film
    Lige hvilke modeller der har det, ved jeg intet om. Jeg selv er udstyret med et Sony a580 der har film i HD, men ikke autofokus. En drejelig skærm er klart et plus. Min kan kun vippe op og ned, men det gør alligevel en kæmpe forskel.

Ellers kan jeg bare erklære mig enig med Lennard: Specifikationer: Find dem på nettet, det tager fem minutter; Hvad der er bedst til prisen: Find dine behov, kameraernes specifikationer, og prøv at mærke kameraerne i en butik. Det sidste gør rigtig meget.

6 år siden

jamen det undskylder jeg da meget for at smide det ubrugelige svar her uddyber jeg

Jeg har pt et A77 spejl løs som jeg oplever har nogle bedre specs end de anviste og koste 7 kg ca for huset det kan tage op til 12 billeder i sec video må an så nøjes med Full hd samt og skærmen er med dreje og vippe som jeg ofte ikke oplever med de anviste modeller 24,3 mp

http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta77 der er et Review af det

6 år siden

plus der er ingen problemer med at anvende gamle objektiver fra den analoge foto verden så længe det er med sony A Mount

Svar til: Nyt kamera, men hvilket?

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...