CLC FOTOCLC FOTOBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-1-24

CLC FOTO Tilmeldt: jan 2013
Emner: 5
Svar: 14
Fotoserier: 2
Fotoalbum: 1

Canon EOS 600D el. Nikon D5100? :-)

Lige nu har jeg valget imellem Canon EOS 600D eller Nikon D5100.
Jeg har selv fotograferet med Canons 'lillebror' 400D og været super glad for det.
Men samtidig er jeg faldet for Nikon D5100, og virkelig forelsket mig det det.

Hvis jeg køber 600D behøver jeg kun huset da vi allerede har 2 Canon objektiver som virker fint.
Og hvis jeg skal købe D5100 skal vi have objektiv med.

Så nu vil jeg lige høre jer, hvad er jeres mening? Hvilket et kan i stærkt anbefale?

Gå til sidste svar »

Svar til: Canon EOS 600D el. Nikon D5100? :-)

• Simon B Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 4
    Svar: 97
    Videoer: 1
    8 år siden

Jeg kender ikke de to kameraer, men tænker det kommer meget an på de canon objektiver du har. Hvis de er gode, så er det dobbelt dyrt at skifte til nikon. Så stor forskel tror jeg heller ikke der er på de to mærker.

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    8 år siden

Hvis det er fordi der er noget ved et nikon du bare absolut MÅ have så køb det, men ellers vil det da være dumt at forlade Canon når du allerede har lidt grej til det

Må jeg spørge hvad grunden er til at skifte fra 400D til 600D ?

• Julie E. D. Jensen Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 3
    8 år siden

Synes helt klart, at du bare skal købe Canon, når du allerede har objektiver til det

• CLC FOTO Tilmeldt: jan 2013
    8 år siden

Simon, det er selvfølgelig rigtigt. Tak

Sjums, Det tænker jeg også Men har bare forelsket mig så meget i det der Nikon.. :P Vores 400D virker ikke mere (noget med CF kortet, hvis vi tager det derind så siger den bare det sidder forkert selvom det er sat rigtigt i. :s) og så er det min fars.

Julie E, ja det er det jeg tænker..

8 år siden

For hvis det bare var for at købe et nyt kunne det knap betale sig

• M.E. Tilmeldt: jan 2013
    Emne: 1
    Svar: 5
    8 år siden

Jeg har lige været i samme situation - valget stod mellem Nikon og Canon. Har objekter og blitz til canon, så valget blev Canon. Jeg ville gerne have skiftet, men udgiften til blitz og objekter blev for stor. Og jeg er blevet rigtig glad for mit Canon EOS 1100D - og det var endda meget billigt.

8 år siden

Sjums, har det præcis på samme måde!

M.E, Det er et svært valg. :P Har det på præcis samme måde. Har også selv kigget på 1100D da mine 3 bedste veninder har det, men det falder ikke rigtig i min smag. Og så vil jeg gerne have et lidt mere avanceret et. Men ja, 1100D er super til en god pris!

• Kat. Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 5
    Fotoserier: 1
    8 år siden

Canon all the way!

• Lennard A Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 167
    Fotoserier: 6
    8 år siden

Canon har du glas til i forvejen, nu ved jeg ikke hvilke, men du har trods alt noget.
    Nikon har du forelsket dig i !! tja så er valget vel egentlig ikke så svært.

Men som jeg altid anbefaler, tag ned til din fotopusher og prøv begge, se om du kan enes med grebet, og menuen, og vælg så den der falder bedst i din smag.

Om det skal være Canon eller Nikon, tjja vil du køre Aston Martin eller Bentley (begge gode mærker) Du vil sikkert få en masse køb Canon, køb Nikon beskeder og desværre er det som Iphone vs Samsung.

Jeg siger gå efter hjertet, så vælger du sjældent forkert.

Når det er sagt, så er det ikke den vilde opgradering du er ved at lave, og ville nok selv hellere købe nogle L glas (Canons toplinie, når du nu har Canoon)

• Josefine G Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 10
    8 år siden

Canon er vejen frem Men hvorfor skifte fra 400 til 600? Så hellere skifte til et bedre end 400, hvis du vil have et mere avanceret

8 år siden

Jeg har valgt at købe 650D. Grunden til ikke et mere avanceret er fordi jeg først er begyndt at lege med lukketid, ISO og blænde nu. Det har jeg ikke gjort førhen. Og fordi vores budget ikke strækker sig så meget.

8 år siden

Okay, håber du er glad for det
    Jeg kan desværre ikke lege med de forskellige ting, da jeg har dårligt syn, så jeg er helt tilfreds med mit 1100D, og når der bliver råd, skal jeg have bedre blitz samt objektiver

8 år siden

Årh det var ikke så godt.
    Jeg overvejede først også 1100D, men da jeg jo vil lege med ISO osv. vil jeg hellere skridtet frem.
    Men tak for hjælpen!

8 år siden

Det er forståeligt Havde jeg haft pengene, havde jeg også købt et bedre, eller købt noget mere udstyr til det jeg har
    Tja, sådan er det, er bare glad for, at jeg kan tage billeder stadigvæk

8 år siden

Præcis, bare man kan tage billeder er det fint! 1100D er også et super et.

8 år siden

Så længe man ikke har tænkt sig at leve af fotografering er et 1100D ganske udemærket Det har stadig alle de funktioner 650D har (plus, minus), og så går det til et billigere pris

Svar til: Canon EOS 600D el. Nikon D5100? :-)

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...