Ginnie Louise HGinnie Louise HBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-3-12

Ginnie Louise H Tilmeldt: mar 2013
Emner: 3
Svar: 6
Fotoserier: 1
Fotoalbum: 2

Fotoserier afvist

Syntes personligt der mærkelig når man opfylder krav til oprette en at man bliver afvise til blive stemt ind ?
Det er jo ikke noget med om man personligt kan lide motivet. Det noget man giver i den sener bedømmelse.
Og man så afviser en fotoserie der opfylder kravene, at man ikke skriver hvorfor man afvise.
Så når kigger rund på de forskellige fotoserier og ser billeder der er MEGET ringer end mine forstår jeg ingen ting.

Gå til sidste svar »

Svar til: Fotoserier afvist

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

Nu kan det godt være at jeg bare ikke kan finde reglerne for en foto serie. Det jeg kan se er at der skal være mindst 5 billeder og man skal selv ha' taget billederne. Det er ikke meget man skal leve op til. Nu er det jo sådan at det er lagt ud til brugerne at stemme serier ind. Så det betyder vel også at folk må stemme som de har lyst til. Jeg har oprettet en tråd her inde efter hvad jeg basere mine stemmer på. Det er der nogle der er enige i og andre der ikke er.
    Men at blive utilfreds over at ens billeder ikke blev stemt ind fordi at de overholder (mimimums) kravet, syntes jeg er lidt forkert. Kunne det være at det var dine billeder, og ikke brugerne her inde der er grunden?

• Lvh-foto Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 14
    Svar: 266
    Fotoserier: 25
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 1
    6 år siden

Det kan være dine billeder er slørrede

• Henning L Tilmeldt: mar 2013
    Emne: 1
    Svar: 9
    6 år siden

Jeg mener det mindste, man kan gøre når man, afviser er siger hvorfor.

Der er ingen der bliver bedre af, IKKE at få at vide hvad problemet er.

• Ginnie Louise H Tilmeldt: mar 2013
    6 år siden

Intet slørerede, og mit album blev sat op før den latterlig disksution, og bare fordi nogle har mening om dette betyder jo ikke det skal være sådan. Syntes ikke billeder bliver mindre betydnings fulde fordi de enten er lavet på computer, eller under noget specielt lys.
    Tager billeder af dyr, det her og nu billeder. Man tager billedet i øjeblikket. Syntes det mere ægte end noget andet.

6 år siden

Hvis ikke det er brugernes mening der skal bestemme stemmerne, hvem skal så? Men prøv da at ligge det ind igen. Så lover jeg at begrunde min stemme, om den er god eller dårlig. For jeg har ingen ide om hvilken serie det drejer sig om.

6 år siden

Hvis en serie opfylder krav kan man ikke afvise dem.
    Det med mening kommer i at stemme på dem osv. Ligesom alle de andre gallerier.

6 år siden

Lau

Nu kan jeg bestem IKKE. tilslutte mig din holdning. Nu har jeg to gange, fået afvist en fotoserie, jeg endlig har brugt nogen timer på at lave. Samtidig har der ikke være en enste, der har gider begrunde afvisningen.

Jeg gider ikke oprette den igen. Endlig er jeg ikke sikker på, jeg har den store lyst til, at bruge dette forum.
    Afvisning på afvisning giver, en MEGET negativ stemning. Bilgalleriet er total forpæstet af det og det afholder mange for at bruge div forumer.

6 år siden

Jeg tror ikke at vi bliver enig om hvordan man stemmer, Ginnie.

Henning, jeg går ud fra det er den holdning med at uploade igen, så var det egentlig kun ment på denne tråd og den omtalte serie.
    Det med at begrunde en afvisning, er desværre en mangel vare, men det gælder flere af Bazooms gallerier. Jeg skal da heller ikke være hellig og sige at jeg altid begrunder mine afvisninger, men jeg prøver.

6 år siden

Nu må gå ud for at man må opholde regler, og ikke mening. Og det må være ligesom de andré gallerier.
    Hvis bliver sådan et snobbet sted at være gider sku ikke være her. Regler en ting, mening er noget andet det derfor man kan bedømme serie bagefter det kommet ind.

6 år siden

Og håber bestemt ikke regler og rettigheder er op til en person. Det skal være plads til folk, hvad ellers mening med dette forum ?

6 år siden

Jeg syntes det er trist at du hænger dig så meget i regler og hvem der skal bestemme. I stedet for at tænke mere over at tage billeder.
    Syntes du ikke at jeg overholder reglerne?

Forstår ikke helt hvad du mener med at regler og rettigheder er op til en person?

6 år siden

Nu når vi lige har gang i den her, så syntes jeg virkelig også det er en skam at der er nogen der KUN kigger efter hvilket motiv det er kun kan sige det er skrækkeligt eller grimt...

6 år siden

Nu er tingene jo noget mere, simpel på de andre gallerier. Hvor der er faste ting, der kan beskrives. Eks en bil hvor der kan beskrives div ting som motor, dæk, effekt mm..

Her er det hele jo et, spørgsmål om smag. Derfor er det også MEGET, vigtig at ved udstemning, der bliver begrundet hvorfor.

Lau
    Nu skriver du så smuk: "Jeg syntes det er trist at du hænger dig så meget i regler og hvem der skal bestemme. I stedet for at tænke mere over at tage billeder"

Hvordan vil du have man, skal kunne vide hvad fejlen er. Når de "lokal snopper" ikke engang gider, skrive hvad problemet er ?

6 år siden

Er jeg den eneste der syntes de skal lave så man ikke kan stemme ud uden at give en grund?

• Hønen Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 9
    Svar: 124
    Fotoserier: 2
    6 år siden

Jeg synes helt klart også at man skal begrunde ved en afvisning. Det har så også kostet mig en tur på filterlisten fordi jeg netop gjorde opmærksom på en af de få regler der er. Det kan faktisk give mig lyst til at lade være med at komme med en begrundelse, da jeg ikke gider på tilfældige personers filterliste.

Min holdning omkring fotoserier har jeg vidst skrevet så tilpas mange steder, så min dovenskab siger at jeg ikke gider skrive det hele igen lige nu.

6 år siden

Folk burde også kunne tåle at få at vide hvorfor de bliver afvist, for ellers er de ikke gammel nok til være på nettet efter min mening!
    Jeg syntes det er for latterligt at folk ikke bare kan tåle en begrundelse.. (Okay, jeg kan ikke selv tåle at få en begrundelse, hvis det er pga det motiv der er på billederne!) Men syntes så heller ikke det er en god grund til at afvise

6 år siden

Som vi to har diskuteret i et andet forum, syntes jeg det er for barnligt at man ikke kan tåle det, og syntes det er latterligt at man ikke skriver hvorfor man afviser, jeg bliver selv pisse sur/skuffet over folk ikke fortæller hvad f*ck jeg gør galt, så jeg kan lave det om!
    Som sagt, det eneste jeg ikke syntes der er en god grund lige umildbart er hvis man ikke kan lide motivet

6 år siden

Ja, der vil jeg så give dig ret, men syntes bare stadig man burde kunne give en forklaring på ens holdning

• Rune H Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 33
    6 år siden

Jeg undre mig lidt over hvad der skal smides op herinde? Er det alle billeder, lige fra snapshot's af sin hund, til modellerbilleder i studie?

Nu skriver I jo at man ikke må kigge på motivet, men det kan man da vel ikke lade være med? Personligt synes jeg at det er enorm kedeligt at sidde og kigge folks private snapshot' skuffe skud (det kunne også nemt være privat billeder fra ens morfars 80 års fødselsdag .. samme båd..), af deres hund, kat eller bien i haven.. Misforstå mig ikke - dyrebilleder kan være super flotte! Men der er altså forskel fra at tage tilfældige billeder af den på en strand, eller når den vælter rundt i haven, end planlagte superfede billeder.

Men er det bare sådan det er? Er alle billeder velkommen? Så længe man kan se hvad det er? Jeg skal bare lige forstå stedet her

6 år siden

Umiddel bart, tror jeg det er meget forskelligt hvad folk bedømmer billeder efter. Jeg er af samme holdning som dig, Rune. Jeg vil bare udtrykke det lidt anderledes, alle motiver kan være rigtig fede, og alle motiver kan være piv dårlige. Hvis jeg kan se at der er noget mening bag billedet, som at man har tænkt lidt over komposition, indstillinger osv, så er den god i min bog.

Til det med at kommentere afvisninger, er jeg landet på, at hvis jeg ikke kan finde noget positivt at sige om noget som helst i serien, så burde en afvisning uden kommentar sige nok.

6 år siden

Rune: Jeg tror du misforstår lidt det jeg skriver
    Jeg har set en herinde, som kun kan skrive noget grimt om motiverne, og det syntes jeg ikke er i orden.. Personen kan måske ikke lide samme motiver som fx jeg kan, men ligefrem og skrive at motivet er skrækkeligt syntes jeg der er at gå over stregen. Jeg vil give dig ret i at billeder fra morfars 80års fødselsdag mere hører hjemme i et album hvis det nu absolut skal herind

Men jeg mener stadig at alle har ret til en forklaring om hvorfor deres serie bliver afvist, så man evt kan lave det om
    Men Lau kan på en måde godt følge dig i det du skriver, med at man skal finde noget pænt at sige, men på den anden side afviser man jo heller ikke en serie man godt kan lide

6 år siden

Hvis jeg på ingen måde kan finde noget positivt at sige, så ender jeg bare med at blive en røv ved at kritisere hans/hendes billeder. Skal jeg enedelig give konstruktiv kritik, på noget som jeg overhovedet ikke kan se noget fornuft i, så skal jeg jo i bund og grund beskrive alt grundlæggende om foto, fra mit synspunkt. Hvilket ender med at jeg bliver en bedrevidene røv.... og det gider jeg ikke.
    Er der, der imod noget godt at sige, kan man på en meget mere nænsom måde pege folk lidt i en retning, som jeg selv ville ha valgt for de billeder.

Kort sagt, hvis folk viser lidt initiativ/potentiale, så vil jeg hellere end gerne bruge tid på konstruktiv kritik. Sjovt nok er det de selv samme folk, der kan tåle kritik, fordi de vil udvikle sig.

6 år siden

Fandt denne tekst under afstemningen: "Alle fotoserier er velkomne hvis bare brugeren har en relation til den. Denne fotoserie skal kun afvises hvis billederne eller beskrivelsen er imod reglerne.".

Det svarer vist mit spørgsmål meget godt. Det virker noget tungt, at skulle se igennem alle de skuffebilleder, for at finde frem til alle de gode. Det tager allerede pusten fra mig.

6 år siden

Så har de så valgt at ligge det ud til brugerne alligevel, hvad der skal ind og hvad der ikke skal. Så derfor stemmer jeg ud fra min egen overbevisning.
    Alternativet ville være at udvælge et par moderatore til at styre om billederne overholder reglerne.

6 år siden

Jeg forstår bare ikke helt pointen med at de smider så mange billeder ind af deres dur. Bazooooom har jo et "Galleri" til alle dyr efterhånden. (Hund, kat, gnaver, krybdyr, fugle osv.)

En foto side som denne, burde koncentrer sig på foto med mening, og ikke bare hvad folk har lyst til at upload fordi de synes deres hund/andet bare er så nuser på billedet. Det er alt for bredt. Dog tror jeg aldrig det vil ændre sig.

Jeg tror desværre jeg er ude igen. Men var hygge lige at kigge forbi

6 år siden

Lau: Nu kan jeg bedre følge dig i det du siger Det kan være jeg ender helt med at ændre mening :o
    Jeg vil nemlig gerne selv forbedre mig, og det er nok også derfor jeg gerne vil folk fortæller mig hvorfor de afviser mine serier

Rune: Lige præcis, der er alt for mange billeder der nærmest er taget direkte fra Hestegalleri (Især der) Eller billeder hvor der mangler det halve af dyret fordi det er taget mens man selv står og nusser med dyret... Hvorfor gider man bruge tid på det? Jeg håber at det med tiden bliver mere seriøst herinde, og vil fortsat give det en chance

Svar til: Fotoserier afvist

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...