MilleMilleBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-3-25

Mille Tilmeldt: mar 2013
Emner: 3
Svar: 22
Fotoserier: 3

Objektiv. svært at vælge

Har nu kig på to objektiver.
Har været inde og se mange billeder taget med de to objektiver og nu er jo jo lidt meget grøn i det her. Men for mig at se så tager de begge hammer gode billeder.
dem jeg snakker om er canon EF 50 mm f 1.8
tamron AF F 3.5- 6.3 DI II VC PZD

Jeg har i forvejen et almindelig 18-55 3.5-5.6, hvilket jeg sjældent bruger.
Og så har jeg mit Sigma DG MACRO 70-300 mm F4-5.6.

Jeg er meget begejstret for den Tamron, selv om jeg jo har mit sigma. Spørgsmål er hva jeg skal vælge. Med den canon, kan jeg jo nok få taget en del bedre indendørs billeder. Jeg kan godt lide at tage portræt billeder af dyr. Men ville også være rart at kunne tage indendørs billeder til fester feks. Jeg har godt nok en ekstern metz 50 blitz jeg kunne bruge.

Gå til sidste svar »

Svar til: Objektiv. svært at vælge

• Mille Tilmeldt: mar 2013
    6 år siden

Men det canon objektiv må siges at være ret billigt og skulle efter sigende være ret godt. Har været tæt på at købe det canon, men ender med at komme i tvivl. :o)

• Dan M Tilmeldt: mar 2013
    Svar: 18
    Fotoserier: 1
    6 år siden

Altså Canon 50 mm er supergodt til prisen, men det er jo et prime objektiv og du kan derfor ikke zoome med det, du skal i stedet bruge fødderne..
    Jeg går ud fra at dit kamera er et canon og det ikke er fullframe, så skal du regne med at brændvidden svarer til 80 mm og du skal derfor stå lidt længere fra det du vil tage billeder af.

Du skriver ikke hvad brændvidde (zoom) der er i det Tamron, så det er lidt svært at sammenligne.

Personligt er jeg helt tosset med prime objektiver, 90% af mine billeder bliver taget med et Sigma 30mm F1,4.

• Lennard A Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 167
    Fotoserier: 6
    6 år siden

En 50mm 1,8 er absolut et godt glas til prisen at have i tasken

6 år siden

Ja det er canon et 1000D. Og ja glemte at skrive zoom. Det er 18-270. Har læst godt om det tamron flere steder. Jeg er vant til at bruge noget med zoom jo, men der har jeg jo mit sigma. så kan ikke helt blive enig med mig selv hva jeg skal. Med mit sigma skal jeg også stå langt væk for at kunne tage billede og det er nogen gange lidt træls. :o)

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

Jeg har begge objektiver. Men at samligne dem er lidt svært. Det er til meget forskellige formål. Spørgsmålet vil nok nærmere være hvad du skal købe "først". Der vil jeg sige Tamrons 18-270mm først. For det er så alsidigt, det kan bruges til landskab, og til rimlig fornuftig tele zoom, og god billedstabilisering. Canon 50mm, er mere egnet til portræt, indendørs/lav lys situationer. Det er utrolig lysstærkt, og kan lave rigtig god baggrunds sløring (også kaldt bokhe).

6 år siden

Jamen jeg har skam også tænkt det samme. så jeg bestilte igår middags den tamron. og har så tænkt at så køber jeg den anden når jeg mener det er tid til det. glæder mig enormt til at få den Tamron hjem idag :o).

6 år siden

Ja læste godt det med den lavede god baggrunds sløring, så jeg skal helt sikkert også have den. Valgte bare den anden først :o)

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

Så kan det kun blive en god påske. Håber du har flere batterier, så du bare kan skyde løs.

6 år siden

Nej det tænkte jeg godt nok på at jeg burde købe mig et ekstra :oD.

• Lennard A Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 167
    Fotoserier: 6
    6 år siden

ARGHHH al den her objektiv snak, jeg skal skisme også have sparet sammen så det kan blive en god påske.

Nogen der ligger inde med en Nikkor 200f2 VR til under 10000 så skriv lige

Svar til: Objektiv. svært at vælge

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...