LykkelineLykkelineBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-3-30

Lykkeline Tilmeldt: jan 2013
Emne: 1
Svar: 6
Fotoserier: 2

Mit kamera går ud

Jeg har et Canon OES 600d, som jeg købte for ca. et år siden. Lige da jeg fik det oplevede jeg en enkelt gang, at det gik ud imens jeg gik udenfor i sneen og tog billeder af mine kaniner. Der var koldt udenfor men det sneede ikke, så det var ikke i kontakt med fugt eller andet. Det er nu ca. et år gammelt, og indenfor de sidste par uger har jeg oplevet det af to omgange. Det er rimelig irriterende, og kræver at jeg skal pille batteriet ud, slukke og tænde en million gange for at det virker igen. I dag har jeg f.eks. oplevet det to gange indenfor 10 minutter. Hvad pokker foregår der? Mit gamle, trofaste Sony Alpha 200 gik aldrig ud selvom det var koldt. Det er som sagt ikke blevet udsat for fugt, kun kulde. Jeg fatter det simpelthen ikke?? Nogen der har prøvet det samme?

Gå til sidste svar »

Svar til: Mit kamera går ud

• ***Rene*** Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 113
    Fotoserier: 5
    6 år siden

Altså det kan nemt være udsat for fugt, hvis du går ud i frostvejr og tager det op igen med det samme, når du kommer ind......

Der bliver det jo udsat for ret så store kulde/varme skift i løbet af kort tid

Men har ikke noget bud på dit problem

• Lykkeline Tilmeldt: jan 2013
    6 år siden

Rene - Det kan da ikke passe at man ikke kan bruge et kamera udenfor, bare fordi det er frostvejr?

• ***Rene*** Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 113
    Fotoserier: 5
    6 år siden

Det kan man da også sagtens ?

Man skal bare ikke hive det frem i stuetemperatur lige når man træder ind af døren.

Men hvis det kun er et år gammelt, er det så ikke bare til forhandleren med det

6 år siden

Jamen det er jo udenfor at det går ud, ikke indenfor.

6 år siden

Jeg har sendt forhandleren en mail, men de har ikke svaret.

6 år siden

Det er endnu engang gået ud, denne gang uden at have været udenfor først. ØV hvor er det bare pisse irriterende.

• Hønen Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 9
    Svar: 124
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

Det kan sagtens blive udsat for fugt ved temperaturskift. Specielt når det også er klimaskift (som indefra og ud og omvendt). Det hedder kondens
    Så generelt, hvis man vil være flink ved sit elektronik, så bliver det nede i tasken til det har tilpasset sig omgivelserne og dermed får en stille overgang.

Du kan jo kontakte forhandleren (som du har gjort) for at finde ud af om det er en skade du har lavet, eller det er en fejl i kameraet. Det kan jo være at det kan laves. Hvornår har du skrevet til dem? Det er jo rent faktisk påske lige nu, og dermed helligdage

6 år siden

Jeg er godt klar over at det er påske lige nu, og jeg venter derfor pænt i tålmodighed på at de svarer tilbage

Jeg har altid min kamerataske med ude, hvor kameraet også ligger i til og fra location, så synes da egentlig at jeg giver det en fin overgang.

• Nutiden Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 11
    6 år siden

Det kan da ændres inde i indstillinger under autosluk

6 år siden

Nutiden - Tak for dit bud, men kameraet er ikke slukket siden det jo ikke tænder, når man tænder og slukker det

Svar til: Mit kamera går ud

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...