Laura MLaura MBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-4-5

Laura M Tilmeldt: feb 2013
Emner: 2
Svar: 4

Canon 1100D

Hej alle sammen

Dejligt der er kommet sådan en side også nu

Men jeg overvejer at købe det her canon kamera, jeg har hørt meget godt fra min veninder og det tager gode billedere og fanger bevægelserne rigtig godt. Så ville høre om der var nogle der havde dårlige oplevelser med det, eller om det bare var super godt?

Jeg har ført haft et sony a390, men det blev simpelthen for kedeligt at tage billedere med, så nu opgradere jeg det til et canon.
Og glæder mig rigtig meget til at købe det, hvis det er godt

God weekend!

Mvh Laura

Gå til sidste svar »

Svar til: Canon 1100D

• Simone H Tilmeldt: dec 2012
    Emner: 6
    Svar: 77
    6 år siden

Jeg har kun haft dårlige oplevelser fordi jeg selv lavede fejl xD så alt i alt super kamera

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 1
    6 år siden

Så du ejer ikke et Sony a390 mere?

• Hønen Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 9
    Svar: 124
    Fotoserier: 2
    6 år siden

Jeg må indrømme at jeg undrer mig. Kraftigt endda. Hvorfor i alverden "opgradere" til et 1100D? Der er da ingen mening i at "opgradere" til et kamera på samme niveau.

Dit sony har større billedcensor, flere MP og IS (og AF) indbygget i huset. Canon har ISO 6400 mod Sonys ISO 3200, og a390 kan ikke filme (så vidt jeg kan se). Ellers er der virkelig ikke de store forskelle.
    Jeg bruger selv Sony (a580) og jeg har intet som helst i mod Canon. Men jeg forstår bare ikke meningen i at skifte til et andet kamera i samme klasse. Du skal jo også skifte udstyr.

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 296
    Videoer: 1
    6 år siden

Undrede mig lidt over det samme hønen men det ligner jo umiddelbart på indlægget at Laura ikke længere har sit Sony

• Morten S Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 23
    6 år siden

Altså det er en sær opgradering hæh

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    6 år siden

1100D er jo Canons absolut mindste kamera hvad angår funktioner og bare generelt. Ikke at det er noget dårlig kamera. Hvis de var mig, ville jeg kigge efter et brugt 50D eller 60D, da du vil få et væsentlig bedre kamera. Umiddelbart er opgradering til 1100D i skridt sidelæns i stedet for fremad, og spild af penge i mine øjn.

• Laura M Tilmeldt: feb 2013
    6 år siden

Altså jeg har solgt mit sony a390, og skiftet til canon 1100 d, fordi jeg synes generalt canon er et bedre mærke og sony er noget lo..

Så derfor vil jeg hente mit kamera ude i elgiganten i dag og glæder mig til at få det hjem og prøve det

• Simone H Tilmeldt: dec 2012
    Svar: 77
    6 år siden

Du bliver glad for det glæd dig

• Morten S Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 23
    6 år siden

Altså syntes selv canon er godt, har selv canon 550d. Lækkert kamera. Så meget betyder det nok heller ikke, om det hedder 1100,550 eller 7d Det der Virkelig betyder noget, er personen bag kameraet

• Laura M Tilmeldt: feb 2013
    6 år siden

Ja, tusind tak
    for alle jeres kommentarer, jeg tror jeg bliver rigtig glad for det!
    og glæder mig til at hente det i dag

fortsat god weekend!

• Hønen Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 9
    Svar: 124
    Fotoserier: 2
    6 år siden

Hver sin mening om mærker, og det har jeg det helt fint med. Men jeg er helt enig med Lau. Det virker som et skridt sidelæns. Du kunne lige så godt tage skridtet skråt frem i stedet for, og så købe et bedre kamera af et mærke du bedre kan lide.

Svar til: Canon 1100D

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...