Niklas SNiklas SBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-5-6

Niklas S Tilmeldt: maj 2013
Emne: 1
Svar: 7

Første Kamera? (Ja igen!)

Hey fotofolk.
Jeg står og skal bruge et kamera. Og kan langt fra finde rundt i hvad alle siger af negative og posivite ting.

Her er hvad mit kamera for det meste skal bruges til:
Bil shows.
Dvs. bevægelse. Drifting og dans.
Biler der står i sollys/spot/lav belysning.

Jeg kan bruge alle foreslag så længe de ikke koster en bondegård.
Mit kamera lige i øjeblikket er en ellers udemærket Nokia 808. Så alt er jo en opgradering - nærmest
Håber i kan hjælpe mig.

Gå til sidste svar »

Svar til: Første Kamera? (Ja igen!)

• Mathias V Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 2
    Svar: 83
    6 år siden

Hvad er dit konkrete budget?

Vil du have et spejlrefleks eller et mindre kamera?

• Niklas S Tilmeldt: maj 2013
    6 år siden

Omkring 4,5K

Gerne Spejlrefleks.

6 år siden

Hehe tænkte nok det var beværligt.
    Så vil jeg se om jeg kan finde sådan en butik.
    Ellers tak for hjælpen

6 år siden

For 4.500,. kan du købe et begynder kamera med diverse udstyr du skal have for at starte op, som hukommelseskort, taske osv.

Der er ikke nok forskel på de forskellige begynder slr fra de diverse mærker, Canon, Nikon, Sony osv. de kan mere eller mindre det samme, det handler bare om hvilket der føles bedst i din hånd og hvilken menu du synes virker bedst for dig

6 år siden

Mathias
    Ja det var også lidt det jeg tænkte

Tosse ( :P )
    Så vil jeg smutte i Photocare hurtigst mulig

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 1
    6 år siden

Du kan jo også overveje et systemkamera. Det er mere kompakt, og nemmere at gå rundt med

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    6 år siden

Med den der Nokia 808, du har, tror jeg ikke du skal regne med at alt er en opgradering. Det er jo et sindsygt kamera der sidder i den. Tror nu at uanset hvilket DSLR kamera du vælger, så er det nok bedre.

Til det du skal bruge kameraet til, vil jeg finde et brugt Canon EOS 50D, og 2 lysstærke optikker. Det kunne evt. være et Tamron SP 17-50mm f/2,8, og så et Canon 70-200mm f/4 L. Ved godt at med de objektiver skyder jeg en helt del over prisen. Jeg har fundet et link til et meget lidt brugt 50D, og med lidt forhandling kan du få det objektiv han også sælger med i prisen, hvilket også er et meget lysstærkt objektiv.

http://www.dba.dk/canon-eos-50d-spejlrefleks/id-91497375/

6 år siden

Systemkamera har typisk ret langsomt fokus, så det er nok ikke den bedste til billeder i bevægelse.

6 år siden

Har du en artikel på det? Ikke at jeg ikke tror på dig, er bare nysgerrig :P

6 år siden

Det er lige meget om det er kompakt, stort eller helt vildt ude i den store scala. Plads skal jeg nok få for at få det med

Ja det er et rimelig kamera der sidder i (Self også derfor det blev købt )
    Det vil jeg kikke på. Har dog ikke pengene LIGE nu så det er nok ikke til salg når jeg har dem Men 1000 Tak for tipet

6 år siden

Nej jeg har ikke lige en artikel, men ejer selv et systemkamera, og jeg skifter væk fra det igen, på grund af hastigheden Men det er fordi de har en begrænset fokusmotor på grund af pladsmangel.

6 år siden

Det vil give god mening

6 år siden

Fik vamt anbefalet et Sony Alpha SLT-A37 m/18-55mm. Hvis der er nogen der kender det?
    Spec på ders salgsskilt:
    Transculent Mirror-teknologi
    16,2 mill. pixels EXMOR
    6,9 cm LCD Skærm.
    Full HD videooptagelse 1080p
    15-punkts AF-System
    7 billeder pr. sekund
    2D og 3D sweep panorama
    Indbygget billedestabilisator

Pris 3,199,-

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    6 år siden

Har læst og set flere steder at det der "Transculent Mirror-teknologi" skulle tage lidt af lyset der bliver ledt igennem optikken, hvilket er et minus i min bog. Ved ikke hvor meget lys det drejer sig om, men det kan blive et problem når du skal skyde i lav lys. Efter min mening skal du ha et kamera der er god til at håndtere ISO, hvilket sjældent er noget kameraer i den prisklasse er gode til. Det eneste jeg kan se er en fordel ved Sonys dslr kameraer, er indbygget stabilisering, så man ikke skal betale ekstra for at få det i objektivet.

Lige for at løbe det hurtigt igennem.

Transculent Mirror-teknologi (ikke så godt)
    16,2 mill. pixels EXMOR (Fint)
    6,9 cm LCD Skærm. (Fint)
    Full HD videooptagelse 1080p (Det kan de aller fleste kameraer i dag, og mange telefoner kan også)
    15-punkts AF-System (Udemærket)
    7 billeder pr. sekund (Ret godt)
    2D og 3D sweep panorama (Hvad er det, og får du bru for det)
    Indbygget billedestabilisator (Skide godt, hvis det virker ordentligt)

6 år siden

Lau: Du skal huske at skrive "skulle tage mere lys end alm. prisme som sider i et SLR", for alt glas og spejl tager jo lys

Jeg er sikker på at fokus systemet på A37 er hurtigere end andre entry level kameraer, dog skal det lige siges jeg aldrig har prøvet et A37, men endnu engang kan du prøve at det i butikken og se hvilket der er hurtigst Dog skal du tage forbehold hvilket objektiv der sidder på kameraet du prøver, at alle objektiver IKKE har har USM/USD/AF-S/SSM motorer eller at de alle har en hurtig indbygget motor i objektivet

6 år siden

Det tager ca. 1/3 stop Jeg har selv et a77, og synes ikke det er et problem man lægger mærke til.

Sony har indbygget billedestabilisator i alle deres kameraer, også deres gamle alpha serie, og synes personligt det virker udemærket, men har ikke rigtig noget at sammenligne med

6 år siden

Fik også kikket på A57.
    Igen det koster 4000 og Sony er lige udkommet med ders A58 som skulle være en opfølger på A57. Men når jeg sammenligner specs hos elelefanten(giganten) så virker det ikke MEGET bedre. Nærmest dårligere på nogle punkter og bedre på andre.
    Prisen er den samme. Så hvad ville i vælge?

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Show?products=DSLTA57K@store-elgigantenDK|DSLTA58K@store-elgigantenDK

Edit: BTW tak for alle jers svar so far

• ***Rene*** Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 113
    Fotoserier: 5
    6 år siden

Jeg ville slet ikke vælge sony....

Men det er ud fra betragtningen, at bla. brugtmarkedet er meget lille til sony og langt nemmere med nikon/canon at finde brugt grej, hvis foto fanger en

6 år siden

Så kom med en ide til et Nikon/canon ?
    Har ikke sagt det SKULLE være Sony. Men det var det photocare foreslog mig :P

6 år siden

Det er sjældent man får MEGET mere fra fx. a57 til a58
    Det er lidt ligesom at gå fra canon eos 600d til 650d

Men hvis de virkelig er samme pris, så vil jeg da gå efter det nyeste! Og vil lige sige at sony nu har været på markedet nogle år, og det er bestemt ikke umuligt at købe brugt..

Svar til: Første Kamera? (Ja igen!)

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...