Ciano TCiano TBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-6-13

Ciano T Tilmeldt: apr 2013
Emner: 2
Svar: 3
Fotoserier: 1
Fotoalbum: 1

opsang til foto bazomm

Jeg kommer lige med et surt opstød..jeg er kommet ind på denne side jeg tænkte fedt med en side for både begyndere og mere proff amatøre...men men men jeg har to gange lagt en fotoserie ind den første blev afvist da der ikke rigtig var en rød tråd i billederne okay..da havde jeg et canon 1000d som jeg har brugt et par år på at lære om at fotografer med spejl..nu har jeg fået nikon d5100 hvilket gør at mine billeder er blevet bedre..for nogle dage siden var jeg ude at fotografere århus marathon..disse billeder lagde jeg ind da jeg håbede 1 den blevet optaget..2 kunne få noget negativ eller positiv kritik...den blev også afvist..aner ikke om det er fordi folk ikke har "balls" nok til at stå ved hvem de er...hvis i afviser fair nok men vil da gerne vide hvorfor.... bare fordi det ikke er billeder af drift biler eller andet vildt behøves man vel ikke afvise...ja det var dagens sure opstød...bestemt ikke en anklage mod nogen og håber da vi kan være her allesammen....ciano

Gå til sidste svar »

Svar til: opsang til foto bazomm

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    6 år siden

Her kommer mit sure opstød så.

Der er plads til alle, der vil være her inde. Grunden til at folk ikke skriver noget ved afvisninger, er fordi der bliver en masse ballade, i rigtig mange tilfælde, hvilket dette indlæg er et rigtig godt eksempel på!!

Jeg afviste din serie af marton løberene, af den simple grund at 4 ud af 8 billeder var slørede. Hvilket for mig, siger manglende selv kritik, og det kan jeg sikkert ikke lave om på, og jeg gidder egentlig helle ikke at prøve.

Selv om udstyret bliver bedre, behøver billederne ikke at blive bedre.

• Ciano T Tilmeldt: apr 2013
    6 år siden

jeg ved ikke om det er et eksempel på at kiritik ikke er velkommen, jeg kan godt se at jeg på nogle af billederne skulle jeg, have brugt hurtigere lukketid. men slørede må du gerne uddybe..jeg har prøvet at sløre publikum for at give fart...prøver så ofte så muligt at komme ud at øve mig..så kan jeg ikke finde ud af forskel på album og serie

• Lvh-foto Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 14
    Svar: 266
    Fotoserier: 25
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 1
    6 år siden

Jeg så din serie og jeg hverken bød velkommen eller afviste, da jeg simpelthen ikke vidste hvad jeg skulle, for som Lau siger var der mange af dem hvor personen der løb var slørede, og det syntes jeg personligt heller ikke der er noget værd...

Og ja Thea, den kører i ring den her!

• Lars D Tilmeldt: jun 2013
    Emne: 1
    Svar: 75
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 2
    6 år siden

Jeg er relativ ny i dette forum, men faktisk på mange fora er folk bange for at give lidt konstruktiv kritik. Jeg syntes det er elendigt altid at skrive: Gode billeder, godt fanget og gode farver til et billede som ikke engang er energien værd at kigge på.
    Når du skriver du har haft en fotoserie der har omhandlet marathon løbere, syntes jeg umiddelbart det lyder relativt uinteressant i forhold til os andre. Man bliver nød til at kigge ind ad og kigge på, hvorfor skulle andre finde disse billeder interessante?
    Er billedet blevet lavet på baggrund af flotte tekniske detaljer, eller er kompositionen og historien unik i forhold til andre billeder?

Man bliver sku nød til at se på, hvad kan jeg tilbyde? Og selvom vi ikke alle er lige gode eller dårlige, så kan man sagtens lave noget, som andre kan finde interessant.

Det er blot min holdning - kom endelig med nogle andre perspektiver og argumenter, hvis du føler dig truffen.

• Lennard A Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 167
    Fotoserier: 6
    6 år siden

Hmm kan ikke mindes jeg har drift biler eller andet action i mine albums, men de er alle blevet optaget og endda ret hurtigt.

Ellers er jeg enig med de andre der har kommenteret

• Hønen Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 9
    Svar: 124
    Fotoserier: 2
    6 år siden

Jeg forstår folk der ikke kommenterer ved en afvisning. Men det burde ikke være sådan. Grunden er jo at nogle tager kritikken meget personligt, så afviseren enten får nogle verbale tæsk eller bliver smidt på filterlisten. Det er ikke i orden i mine øjne.
    Alligevel, så forsøger jeg at komme med en kommentar om hvorfor jeg afviser. Vel vidende, hver gang, at det kan koste mig en tur på filterlisten. Det har jeg ikke lyst til.

Jeg selv har fået afvist én serie hvor der ikke var nogle kommentarer på. Jeg valgte at sætte den op igen, med den klare besked at jeg gerne ville have en grund så jeg kunne forbedre mig. Den blev afvist igen, men nu har jeg faktisk fået noget at tænke over og arbejde videre med. Tak til jer der afviste igen med kommentar; I ved selv hvem I er
    Den teknik burde dog ikke være nødvendig hvis halvdelen af billederne er slørede...

Jeg har heller ikke set omtalte serier, da jeg ikke har brugt computeren her i weekenden, eller haft tid til at komme her forbi.

6 år siden

Er helt enig med dig Hønen
    Det er for dårligt folk ikke kan tage at få afvide hvad der er galt!

Det sammen syntes jeg faktisk lidt med når man bedømmer en serie, altså lav, middel, høj eller ekstra høj

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    6 år siden

Jeg bedømmer kun serier med høj, xhøj eller ingenting.

6 år siden

Jeg har godt nok givet to middel, men jeg har fået en lav, og skrevet en pb til personen om hvad grunden er, men det har jeg ikke fået

6 år siden

Tak Tine, men jeg har tjekket hvad jeg har kunnet gøre for at fortjene den, og jeg har givet personens serie høj hele vejen igennem

6 år siden

Det er groft med en lav igen. Middel er jo ikke dårligt, det er middel. Hvis man gerne vil have en høj, så må man tage kritikken til sig og blive bedre, så man engang kan få en høj. Sådan er verden, og sådan er den virkelige verden. Jeg har selv præsteret en mundtlig tysk FS10 til en 02. Jeg var sur og skuffet - men på mig selv. Jeg havde håbet og forventet 4, men jeg kunne jo godt selv se bagefter, at jeg ikke havde arbejdet nok. Det havde da overhovedet ikke hjulpet hvis jeg havde svinet min lærer og censor til. Hvorfor hjælper det så at give lav hvis man selv har fået middel?

6 år siden

Det kan du have helt ret i Hønen!
    Det burde faktisk at være noget HELE foto.bazoom læste så de ikke afviser en bare fordi de er blevet afvist af personen, eller giver en lav eller hvad det nu kunne være
    Jeg mangler bare en grund for den lave bedømmelse, så jeg kan blive bedre

6 år siden

Syntes det er en interessant diskussion det her, og jeg syntes dermed det er underligt at ham der oprettede tråden har meldt sig helt ud, fordi jeg syntes der er kommet rigtig meget god kritik på dette emne.

6 år siden

Ja nemlig Tine

• Lykke H Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 8
    Svar: 30
    6 år siden

Som en anden siger - Denne her debat kører i ring.
    Og så kan man jo tænke - Hvorfor kører den i ring? Det er jo ikke uden grund...

Jeg er en af dem der har fået afvist en serie, hvor jeg, trods jeg bad om det, ikke fik nogen begrundelse.
    Og når man så sidder med følelsen af, at man faktisk har gjort sig umage, har gjort noget ud af billederne og har forbedret sig - og generelt selv er rigtig godt tilfreds med sine billeder, så kan man nemt undre sig over gang på gang at blive afvist - Hvor hvad skal man gøre bedre, når man selv er godt tilfreds?

Jeg spurgte selv i forum, og fik lidt konstruktiv kritik.
    Desværre føler jeg lidt - bl.a. udfra det - at der forventes både top kvalitet og spændende/sigende motiver - Altså er der ikke plads til os der måske har et knap så godt kamera, er en anelse uøvede, ikke er så skrappe med redigering eller måske bare ikke går ud og stiller an til det helt store photoshoot.

Jeg synes godt man kunne være lidt mere large herinde, og lukke folk ind, og så udnytte rating systemet til at bedømme albummet, istedet for bare at sige "Det har ikke min interesse - Afvis".
    Fair nok hvis billederne er decideret dårlige/sjuskede, men når motiv og kvalitet er ok, så synes jeg ikke den er fair, blot fordi folk enten ikke kan se "en historie" i billederne, eller ikke har interesse for område - eller fordi der i forvejen er mange lignende gallerier.

• Ciano T Tilmeldt: apr 2013
    6 år siden

Hej jeg melder mig lige på banen, har så ment ikke meldt mig ud af denne gode "diskusion"...jeg har haft for meget arbejde så har ikke lige været herinde..men der er skrevet nogle rigtig gode ting..men det som nogle osse siger mangler der nogen gange konstruktiv kritik..ved evt afvisning eller hvorfor man syntes et billede er godt..jeg bruger det selv når jeg har fået positiv kritik andre steder..forbedre de ting og ligger nye billeder op så må folk gerne kommentere os nye om det er bedre eller dårligere...kan i have en dejlig dag

6 år siden

Som Lykke også siger så på trods af man faktisk skriver man gerne vil have en grund, på en afvisning at man så ikke får det, det syntes jeg virkelig er dårligt, og tænker lidt at det er folk der ikke tør stå ved hvad de mener!
    Jeg syntes også det er virkelig træls ikke selv at få en grund.
    Jeg prøver virkelig at give den konstruktive kritik jeg kan når jeg afviser, og også når jeg byder velkommen
    Det er jo sådan man lærer, og man kan sige at bare fordi andre mener det er det ikke sikkert det er det man selv mener, for der er s** ikke to fotografer der er ens

6 år siden

Så blev bønnerne hørt kan jeg se, nu er 3 sat op til 5 afvise point. Lad os se hvor meget godt der nu kommer på siden.

6 år siden

Det har jeg slet ikke set :O

• Simone H Tilmeldt: dec 2012
    Emner: 6
    Svar: 77
    6 år siden

For pokker da det ender ud i det hakken ned der er på HG hvis i ikke stopper.....og sker det er jeg skredet

Blot billederne er af god kvalitet burde de kunne komme ind
    For mig virker de sm m det kun er dem der kan smide 30.000kr. til fotoudstyr der må komme ind....hvorfor?

Jeg selv venter spændt på min serie kommer ind/bliver afvist

Blot fordi billederne ikke siger er noget kan de nemt være gode
    Så gå videre og ad være at bedøm/afvis/byd velkommen

6 år siden

Lennard A
    Dét du netop skriver nu, er jo lige præcis hvad vi prøver at få igennem til folk. Folk forventer at man har top kvalitets udstyr som er en udd. fotograf værdig.
    Hvorfor må der ikke være plads til os andre, på et lidt lavere niveau?

Inde på HesteGalleri afviser jeg da ikke heste jeg måske synes er mindre kønne, og ikke pæne nok til at være på galleriet. Hvad er det dog for en snobbet holdning? Det er jo lidt samme tone du kommer med, i dit indlæg.

Jeg bruger stort set ikke FotoGalleri længere, da jeg synes det er enormt træls at gå ud og gøre et stykke arbejde som jeg selv er godt tilfreds med, for så bare at blive afvist når jeg forsøger at oprette et galleri.

Lad os da alle være her. Hvis I synes det er et skodarbejde, så giv lav når galleriet er kommet ind. Det andet er beyond snobberi.

6 år siden

Lykke kan ikke være mere enig

6 år siden

Jeg syntes faktisk ikke der er meget snobberi herinde, men man bliver også nød til at tænke lidt på den der sidder i den anden ende en gang imellem. Hvorfor skulle vi syntes det var interessant at kigge på kedelige billeder? Jeg ved godt man bare kan give lav, men vi er her vel allesammen for at lære? Jeg syntes det er en dårlig holdning at man bare bliver sur og syntes ens arbejde er det bedste i hele verden når man får lidt konstruktiv kritik. Og ja, det er virkelig LIDT konstruktiv kritik der kommer herinde for di der er nogle som jer, der bliver tøsefornærmet over at jeres album bliver afvist. Men selvfølgelig, hvis I ikke har i sinde at blive bedre, så er det jo fint folk ikke former deres egen holdning og bare skriver "flot", "godt gået", "godt motiv", til et billede som man egentlig ikke engang syntes er noget værd.

Se nu de andre herinde som medspillere til at blive bedre fotografer. Selvfølgelig er vi ikke alle lige gode, men derfor kan man godt prøve at lave noget som andre måske også finder interessant. for eksempel komposition og nye vinkler intet med kamerateknik at gøre, så udvid da jeres horisont lidt i den retning til at skabe et bedre arbejde.

6 år siden

Så vi må ikke få serier ind før vores billeder er ligeså god som en uddannet fotografs?

6 år siden

Det er jo slet ikke det jeg skriver. Jeg skriver at man også gerne må tænke lidt på modtageren når man opretter nogle fotos, man kunne jo evt. prøve at sætte sig ned og kigge sine egne billeder, og se om du selv har lyst til at kigge på dine billeder om og om igen, uden at blive træt af dem, og når du så kan det kan du prøve at uploade dem og se om resten er lige så begejstret for dem som du er..

6 år siden

For mig virker det stadig som om billeder med den mindste fejl væk med dem de ikke gode nok

6 år siden

Nemlig Lars!
    Simone det er jo helt hen i vejret det du skriver lige nu.
    Jeg er lagt fra uddannet fotograf, men jeg har da fået en masse serier ind.
    Jeg har også fået afvist en, og da jeg bad om en begrundelse i en debat, og fik en kunne jeg godt se det fra deres side.

6 år siden

Lykke du må gerne uddybe lidt.
    Det jeg mener er at der kommer rigtig meget ind som ikke er godt, hermed ikke ment at man skal være pro eller noget, for det er jeg bestemt ikke.
    Men man burde se lidt på det man laver og være en kende kritisk inden man smider noget ind.
    Der er rigtig rigtig mange billeder som ikke bare er uskarpe, men som bærer præg af at man bare lige har knipset lidt hist og pist og så vil dele det med alle. Så smid dem da op på histagram eller hvad den hedder.
    Som en fotoside syntes jeg også det skal bære lidt præg af at man har set på sit billede og tænkt lidt over det inden man bare ukristisk smider det op. Når det så bliver gjort og man får at vide hvad der evt kunne være lavet bedre (når man gerne vil have kritik) så bliver sur, eller prøver igen med samme billede (uden at have forsøgt sig med at ændre noget) så virker det i mine øjne som at man ikke vil lytte og tage imod.
    Ser også flere gange at folk smider billeder (som egentlig er super lækre, eller kunne blive det med lidt redigering) som skriver, de er ikke redigeret for det kan jeg ikke lide. Må nok ærlig indrømme, så er det sgu nok fordi de ikke gider sætte sig ind i det. For alle billeder kan trænge til at blive beskåret, eller få en smule eksponering, farve eller skarphed. Og hvis det er fordi at PS er for svært (jeg syntes bestemt selv ikke det er nemt) så er der Picasa eller lign som man kan lave lidt i, nemlig lidt grund beskæring, S/H, eller farvemætning

Så alt i alt, kik lidt på jeres billeder, tænk over om det er noget der skal deles med alle, og om det måske kunne trænge til en smule redigering, og ikke mindst er det skarpt eller sløret, og det meningen at det skal være sådan.

6 år siden

Lvh-FOTO overdrivelse fremmer forståelsen

Lennard A med denne sætning "Ser også flere gange at folk smider billeder (som egentlig er super lækre, eller kunne blive det med lidt redigering) som skriver, de er ikke redigeret for det kan jeg ikke lide." Hentyder du til min fotoserie? I tilfælde af at du gør er du da velkommen til at få det til at se ligeså naturligt ud

6 år siden

Selvom Lennards ord måske kan virke hårde, så synes jeg faktisk at de er fornuftige.

Jeg selv er en af dem der ikke er glade for at redigere. Kun fordi jeg øver mig i at indstille perfekt til øjeblikket, for den evne skal jeg bruge senere i livet. Men jeg må indrømme, at jo mere jeg læser Lennards ord, jo mere har han ret. Alle billeder kan have godt af en sidste finish. Eller bare det at de er velovervejede. Det behøver ikke at være opstillede billeder før de er velovervejede.

6 år siden

Simone H den var ikke minded på dig, men du må da føle dig truffet på en eller anden måde.

6 år siden

Lennard A jeps gør jeg nemlig da det er som taget ordret fra en sætning jeg skrev

6 år siden

det er jeg sgu ked af, tror ikke engang jeg har set det. Men den er ikke minded på dig. Den var generelt på alle, så måtte man føle sig truffet eller ej.
    Jeg afviger ikke fra at jeg stadig mener at ALLE billeder kan bruge en sidste finish, og at jeg stadig mener at dem som ikke vil gøre det, er enten fordi de er dovne eller ugidelige og ikke vil sætte sig ind i en af de simple redigeringsprogrammer (her kan man komme ok langt med picasa)

Kan sagtens være det kommer til at lyde hårdt, men så er det sådan det må være.

Igen jeg ser rigtig rigtig mange gode billeder, også taget af amatører og med mobil kameraer, så længe der er lavet lidt ved billedet og der er tænkt lidt over hvad man har gjort, så er det velkommen.

Men jeg kan da prøve at tage mit kamera med ud på en gåtur med ulven, og bare knipse lidt hist og pist og håbe noget er uskarpt og så smide det ind. For desværre ser det sådan ud i nogle tilfælde (med mine øjne) og så stemmer jeg absolut ikke på dem.

Hvis man ønsker at dele sine feriebilleder, eller 500 billeder af sin sumpskildpadde så gør det da på FB eller lav en tråd med ferie eller noget i den dur hvor der ikke skal stemmes
    og forsøger man alligevel, så lad være med at være negativ hvis man bliver stemt ud eller i det mindste lyt til de ord der kommer med på vejen, uden at hive paraderne op og undskylde eller blive vred. (i min verden hænger det sammen med en form for mindreværdskomplekser hvis man skal overfuse den person der kommer med kritik, forudsat det er givet på en givtig og konstruktiv måde (altså ikke bare, "det ligner lort" ) )

Jeg smider eks ikke en lav igen hvis en giver mig lav, jeg vil hellere høre hvorfor og om det er noget jeg kan lære noget af. HVis så manden har lavet noget der er knap så fint og jeg giver en lav igen, så gider jeg heller ikke hører på klynkeri.
    Hvis jeg ikke får stemt en serie ind, så sætter jeg mig ned og analyserer hvad jeg kan gøre bedre ( har jeg fået kritik ser jeg på det, og kan det bruges så prøver jeg at ændre) og forsøger så at rette billederne, fjerne nogle eller ligge flere ind.

Ligeledes, inden jeg vælger de billeder jeg vil have ind, så kikker jeg på dem og siger til mig selv, vil andre kunne lide at se på dem, er der for mange ens, hvilke er bedst. Går fra dem og kommer igen senere, giver dem samme tur igen, og kan jeg blive ved med at sige at det er dem der skal på, så er det nok ikke helt ved siden af.
    Jeg kikker ligeledes om de er skarpe og er de ikke det, så er de ikke noget jeg smider op, med mindre, at de er lavet bevidst uskarpe (ala Monet) eller billeder giver en historie som er værd at tage med selvom billedet er uskarpt

6 år siden

Jeg kan slet ikke lade være med at bide mærke i det du skriver med at give lav og give lav tilbage...
    Jeg syntes det er så træls at folk ikke lige skriver hvorfor de har givet evt en lav, så man ved hvorfor

6 år siden

Lennard A
    Se dét giver mening, men jeg har oplevet at gå 3-400 billeder igennem, vælge de 6 bedste, redigere dem, og lavet lidt photoshop med det ene - Og det blev så afvist 3 gange.
    Min pointe er, at hvordan skal man vide hvornår det er bedre, når man ikke får nogen kritik, andet en "Det er kedeligt", "Det kan gøres bedre", "Du har bare knipset løs" o.l.?
    Kvaliteten var så god som jeg kunne få den (prøvede med flere indstillinger, fra forskellige vinkler - og de var alle redigerede) og jeg havde brugt lang tid på at finde dem jeg ville vise frem.

Og når man så spørger om konstruktiv kritik i forum, og debattere - i en saglig og sober tone - får man at vide at man bliver sur, og derfor vil folk ikke give kritik?
    Så er det altså ikke nemt. Jeg har aldrig givet middel eller lav, og da slet ikke pga. uenighed.

Om billederne er kedelige eller ej, er jo op til den der kigger på dem. Selv de bedste billeder af køretøjer ville jeg finde kedelige, og ikke have lyst til at se om og om igen, for det siger mig ingenting. Til gengæld kunne jeg bruge hele dagen på at kigge billeder af dyr, for det siger mig utrolig meget, hvor andre måske tænker "tsk".

6 år siden

Lykke, det er selvfølgelig lidt fejt at afvise uden saglig grund, når man som du, spørger om saglig kritik. Men det er lige så meget folk holdning, de gider ikke tage de tæsk der kommer efter man har givet konstruktiv kritik, fordi folk altid opfatter det som negativt.

Men selvom du ikke interesserer dig for objektet, kan teknikken sagtens interessere en, da den kan bruges i alle kategorier, eller et fedt udtryk man måske også kunne bruge i sine egne billeder.

Der er masser af ting at lære og få inspiration af, men man bliver nød til at gøre noget ud af sit arbejde for at andre også syntes det giver den nødvendige inspiration til at tage nye og fede billeder.

Lykke, selv om du har brugt lang tid på at finde de bedste billeder og redigere dem, er det jo ikke sikkert de har den kvalitet som der skal til, og dermed må du jo kigge på dem, og se om du kan lave noget endnu bedre, eller om der skal en ny teknik til for at tage billeder næste gang.

Et billede er meget personligt og derfor kan jeg godt forstå at modtageren også tager kritikken meget personligt, men jeg tror ikke der er nogle herinde der har i sinde at være onde, eller give dårlig kritik med vilje.

6 år siden

Jeg har lavet mange billeder, der i øjeblikket var fede (syntes jeg) har brugt timer på at gøre dem rigtig fede, og så efter jeg har kikket på den 2-3. gang (inden upload) har jeg syntes de ikke var så fede alligevel, selvom jeg var thrilled og bare VILLE vise dem til alle, da de blev taget.

Jeg har eksempeltvis været til et stort shoot i weekenden (billederne kan først uploades når de er blevet frigivet, da der kan være sensitive ting på dem, så de skal kikkes igennem af en sikkerhedsleder først) Fik skudt nogle rigtig fede babe billeder, syntes jeg. Men efter jeg nu har haft nogle dage og set dem grundigt igennem, så er de faktisk ikke så fede alligevel, og bliver IKKE nogen der kommer op på nogen sider. (kvaliteten er simpelthen for dårlig, lys, komposition, mulighed for redigering, udtrykket i øjnene på modellerne, og ikke mindst skarpheden.) Så med de billeder slettet er der røget en del timer og billeder fra dagen som ikke er brugbar (ja jeg har en del der så til gengæld er)

Men bare for at forklare at det sagtens kan være at man syntes at billedet er godt, men hvis man ser hvad de andre siger, og kikker ind i sig selv, vil man i mange tilfælde kunne se hvad der menes.
    Jeg er med på at der selvfølgelig også kan være billeder, at ligegyldig hvor meget andre ikke kan lide dem, så syntes man selv de er verdens bedste. Så er der jo ikke så meget andet at gøre, end at ændre nogle af de andre eller måske ligge flere op. For tvivler på at folk afviser en pga et billede.

Som du selv skriver om billederne er kedelige eller ej, det er en smagssag. Jeg har det, som du har det med køretøjer, med dyr og også i mange tilfælde køretøjer. Jeg kan simpelthen ikke klare heste, hunde, undulater osv osv (du ved hvad jeg mener) men hvis de fototeknisk er i orden, og jeg kan se at billederne er skarpe, og der vil fortælles noget med billedet, så stemmer jeg dem ind. (hvis jeg har fået forvildet mig ind på hestebillederne)

Hvis jeg giver en lav og har glemt at give en kritik, må folk gerne spørge mig i en sober tone, og jeg vil hjertens gerne give feed back. Der er flere der har skrevet til mig i PB efter de har fået en "karakter" givet af mig som de ikke var enige i til at starte med.

Man kna jo også inden man ligger billeder op (er jeg begyndt med) vise den til nogle af sine venner og bede om en kritik af billedet, eller til noget familie. Tag imod krittiken fra dem, rette billedet, evt lave et nyt. Så er det bare røv hvis de ikke kan lide det og man må afsted med kameraet under armen igen. Men sørg for at de er ærlige (nu har jeg så en del fotointeresseret, så de kan komme med fotosaglig kritik, hvælper selvfølgelig på det)

Ellers kan man jo smide dem i et fotoalbum, så vidt jeg kan se skal de ikke stemmes ind, det er kun fotoserier. Derfor syntes jeg også det var helt fint med de 3 udstemmer, da det krævede mere end det gør nu for at lave en serie. Men det er bare min mening.

• Atli Foto Tilmeldt: dec 2012
    Svar: 43
    Fotoserier: 4
    6 år siden

Man kan jo altid lægge billederne i et album

6 år siden

Præcis

6 år siden

Kan kun give dig ret der Tine, men det må man jo bare forvente. Har selv høstet en lav eller to men det går nok, jeg ligger ikke søvnløs.

Svar til: opsang til foto bazomm

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...