Malene MMalene MBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-7-15

Malene M Tilmeldt: jul 2013
Emne: 1
Svar: 1

Nybegynder??

hey,

er der nogle der kan anbefale et godt kamera, og objektiver osv osv, altså mine krav er at det skal kunne tage skarpe billeder, også i action da de skal bruges på mine 2 schæfer'vapser i træning,

men i og med at jeg ikke har den vildt store hobby skal det heller ikke koste en formue, da jeg er på SU

har en bekendt der tager billeder med CanonEOS 1000D og så Sigma zoom, 70 - 300 mm.

syntes det tager gode billeder, og har en fornuftig pris det hele, men hun har jo også øvet sig i rigtig mange år, og kender kameraet, andre der kan anbefale det, eller ?

håber på svar

Gå til sidste svar »

Svar til: Nybegynder??

• Lennard A Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 167
    Fotoserier: 6
    6 år siden

Prøv at søg herinde og se hvad der skrives om forskellige kameraer. Der er efterhånden et hav af "jeg skal have nyt cam, hvilken", "hvilket et kamera skal jeg vælge" osv osv. og 1000d er blandt dem.

Ud over det, så gør dig lidt undersøgelser på nettet, det er faktisk ikke så svært at søge på hvad de forskellige kan, nap youtube og se lidt reviews på et 1000d.

Hvis du ikke har et budget, jamen så vil jeg da foreslå en Phase one 645DF eller en hasselblad H5D 200MS med tilhørende objektiver.

• Magnus B Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 54
    Fotoserier: 4
    6 år siden

Du kan nok godt finde et brugt 1100D på dba til 1200-1300 kr og så køb et brugt canon 70-200 F4 så er du godt kørerne for ca 3500 kr

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

Så køb hellere noget brugt. Et brugt Canon 40D eller 50D, de er til at komme til for penge, og så får du væsentlig mere kamera for pengene end et 1100D. Sådan et canon 70-200mm F/4L objektiv vil være et rigtig godt valg, men de ligger fra ca. 3000 til 4000 brugt

• Malene M Tilmeldt: jul 2013
    Svar: 1
    6 år siden

Okay mange tak

jeg kigger lidt rundt og tager ned i en butik imorgen og prøver lidt forskelligt

• Tobias B Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 3
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

jeg vil anbefale og finde et canon eos 400d på dba
    det kamera har jeg og er et super godt begynder kamera
    du kan få en brugt på dba til 1500 tror jeg, jeg ville ikke give mere selv om det er et super kamera og tager super skarpe billeder

• Fie P Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 6
    Svar: 24
    Fotoserier: 1
    6 år siden

Jeg har et Canon EOS 1100D, og det tager super finde billeder til det jeg nu skal bruge det til

Jeg købte det i en samlet pakke i Elgiganten med 8GB sd kort, taske, stativ og en fotobog, og self. det standard 18-55mm objektiv, alt i alt til 2.200 kr. JEg fik det dog til 2.000 da de ikke kunne give mig bogen og tasken med det samme, men det kunne jeg bare hente så snart det kom igen.
    Jeg vil sige at det bestemt er et super duper begynder kamera for mig, og selv føler jeg at jeg har fået noget ud af prisen.
    Objektiv bliver så nok det næste jeg invistere i, da jeg godt kunne bruge et lidt der var lidt bedre og med lidt mere zoom

Men altså, tag ud og prøv at holde de forskellige modeller i hånden, og sammenlign på nettet. Hvad har du brug for, hvad er mere unødvendigt osv.

Fra min synsvinkel er det nok smartest at kigge på nettet istedet for at høre fotomanden snakke dig varm på en model, for det vil garanteret bare være den han tjener mest på!

Held og lykke i hvert fald! ;D

Svar til: Nybegynder??

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...