Steffen JSteffen JBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-9-6

Steffen J Tilmeldt: feb 2013
Emner: 3
Svar: 17

Hvilket kamera ville i anbefale?

Halløjsa.

Vil til at igang med at spare op til et kamera.
Er bare i tvivl hvad det skal være, da jeg intet aner om det så håber folk herinde kan hjælpe

Det er noget jeg vil spare op til over længere tid, samt ønske mig penge osv i julegave/fødselsdags gave

Min krav er at det skal kunne optage i Full HD samt tage gode billeder. Den skal være god til at fokusere!

Vil helst ikke give så forfærdeligt mange penge. Gerne omkring de 2500 + - selvfølgelig

Har selv hørt mange gode ting om Canon EOS 1110D, men aner som sagt intet om det.

Skal primæret bruges til at tage billeder fra en lille tripod, af diverse objekter. Må selvfølgelig også gerne være god til at tage familie billeder og sådan

Men skal også sammentid være kanon god til at optage videoer!

Siger tak på forhånd og håber i kan guide mig på vej til hvad det skal være. System eller spejlrefleks eller bare et kompakt!

Må også gerne være billigere end de 2500, altså jo billigere jo bedre

Gå til sidste svar »

Svar til: Hvilket kamera ville i anbefale?

• Steffen J Tilmeldt: feb 2013
    6 år siden

Vil ikke købe brugt Skal være nyt.

Som sagt skal det ikke være noget "billigt" brugt noget som jeg vil fortryde senere hen.

Som sagt må det gerne kunne bruges til at tage billeder af objekter, familien, bruges til at optage full hd og sådan Og det skal være bedste kvalitet inden for mit budget af billede, lyd og video

Men spørgsmålet er, vil det kunne gøres med et ordenligt kompakt kamera, eller skal jeg have noget system/spejl for at kunne gøre dette.

Skal bruges til at tage billeder af objekter, bruges til en tripod osv

6 år siden

Canon er jo et vidt begreb. Derfor jeg har lavet netop dette forum emne, for at få nogle helt præcise forslag, og vil da også gerne vide hvorfor jeg skal vælge netop "den"

Er blevet forslået Sony Nex 3N - Og den ser super lækker ud, men ser da meget gerne flere forslag

• Nicoline K Tilmeldt: jul 2013
    Emne: 1
    Svar: 1
    6 år siden

Hej Steffen

Jeg har lige købt et Nikon D3200, som kan tage full HD video og som har 11 fokus punkter!
    Jeg er helt vildt glad for det, og fortryder ikke en eneste gang.
    Det er super nemt og brugervenligt, men den mere øvede fotograf kan også sagtens bruge det.

6 år siden

Ja okay. Den vil jeg da også lige have i tankerne så

• MEP-Photo Tilmeldt: aug 2013
    Svar: 10
    Fotoserier: 5
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

Jeg har et Nikon D5100, dig koster den vist 4000,- men den vil du ikke fortryde, og den tager flotte billeder.
    Jeg har taget dette billed her i weekenden.

6 år siden

Desværre alt for dyrt til hvad jeg vil give.

Vil gerne se nogle bud på noget kompakt kamera i klassen max 2500 eller lignede hvis nogle har noget de kan anbefale.

Har også kigget på video tests og så videre af Canon EOS 1100D - Kvaliteten på video ser godt nok også lækker ud, og så fås den til cirka 2000kr - Så kunne tænkes det bare blev sådan en hvis ikke andre kommer med forslag.

Skal som sagt bruges til video, billeder af div. ting med hvid baggrund, og må selvfølgelig gerne kunne lave familie videoer osv

Men lige PT. ser det ud til Canon EOS 1100D ville være et ganske godt valg for mig.

6 år siden

Det er også fair nok, jeg synes bare jeg ville anbefale den alligevel. Mit kan også optage videoer. Jeg tænker bare hvis du vil have et kamera som måske kan strække sig over flere år, ville det da være smart med et som har lidt flere funktioner.

6 år siden

Har som nævnt tidligere haft kig på denne - http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/spejl-systemkamera/NEX3NBLK/sony-nex-3n-systemkamera-16-50-mm-sort

Som ser ud til at kunne strække sig længe, den har fået utallige gode anmeldelser med mere.

Synes bare det er mange penge at smide når det er mit "første rigtige" kamera.

6 år siden

Det jeg har er også mit første men fair nok.

• *AJ*Toft Tilmeldt: apr 2013
    Svar: 1
    6 år siden

Jeg skal også til at købe mit første "rigtige" kamera. Jeg har vælgt et Nikon D5200 Bronze, det koster dobbelt så meget som du vil give = 5000 kr.

6 år siden

Fototossen - Tror bare jeg køber et helt nyt istedet hvis det nu er. Det kan bedre svare sig -

Man kan se tilbud som disse ret tit synes jeg.
    http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/spejl-systemkamera/EOS1100DISB2/canon-eos-1100d-bundlepakke

AJ-Toft - Ja ved ikke lige hvad jeg skulle bruge dit svar til, eftersom du selv skriver er langt over mit budget af hvad jeg vil give for et kamera.

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Videoer: 1
    6 år siden

I stedet for den bundle kan du spare lidt ved selv at samle tingene.

• Jan  S Tilmeldt: jul 2013
    Svar: 25
    Fotoserier: 6
    Videoer: 2
    5 år siden

Et spejlrefleks gerne brugt af nyere dato.

5 år siden

Sjums - Ja nu er tilbudet jeg linkede også til væk igen.
    Men havde jeg slået til på sådan et tilbud havde jeg ikke sparet ved at købe det du linker. Da tilbudet var på 2299kr ellers var det 2399kr

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Videoer: 1
    5 år siden

Den bundle du linker til I indlægget før mit billede.. Er det ikke den vi snakker om?

5 år siden

Jo sjums og da jeg oprettrde Emnet her var der netop tilbud på den i et bundle.

• Liam B Tilmeldt: okt 2013
    Svar: 3
    Fotoserier: 2
    5 år siden

Nikon D3200 er helt klart værd at bruge penge på. Den har nogen funktioner der gør den speciel til nye, den hjælper dig igennem med en guide der fortæller og forklare hvad, hvorfor og hvordan. Derefter kan du selv indstille funktionerne til det perfekte billede. Det er den helt rigtige måde at lære det på.

Jeg har taget billeder i godt halvanden måned tid, du kan prøve at se mine billeder i min profil

Svar til: Hvilket kamera ville i anbefale?

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...