Joachim FJoachim FBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-9-10

Joachim F Tilmeldt: sep 2013
Emne: 1
Svar: 1

Canon 5d mark 1 - værd at købe?

Jeg vil gerne have et godt kamera som jeg skal bruge til nogle små jobs, men mest for interessens skyld. Kan et canon 5d mark 1 betale sig at købe? Jeg kan få et for 5000,- med en 85 mm 1.8 linse og en 50 mm linse... er det en fair pris? Har ikke så meget forstand på det, da jeg normalt kun har skudt med billige kameraer

Gå til sidste svar »

Svar til: Canon 5d mark 1 - værd at købe?

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

Det er helt sikkert et godt kamera. Har læst flere steder, at der er noget specielt over de billeder kommer ud af det. Hvis man så regner med at der er for mellem 2000 og 2500kr glas med, så kameraets pris er 2500 til 3000 kr. Så tror jeg du kan gøre det meget bedre til de penge.
    Det du nok kommer til at mangle mest i det, er en video funktion.
    Alt efter hvad det er for nogle småjobs du skal skyde med det, så tror jeg du får dig et rigtig godt kamera. Hvis det skulle gå helt galt, kan du sælge det til samme pris igen

• Erik H Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 29
    5 år siden

Du bliver nød til lige at skrive præcis hvilke objektiver vi taler om.
    En 50 mm 1.8 fås til 7-800 kr.
    En 85 mm 1.8 fås til 2.800-3.000 kr.

Så alene objektiver er størstedelen af værdien. Er det tilfældet som antaget her ville jeg byde 4.000 kr for skidtet
    Huset er af ældre dato og med 5.000 som min i budgettet er der andre muligheder for noget nyere.

Bare min holdning - men beskriv lige den 85 mm

5 år siden

Nu regnede jeg i brugt priser for glasset, som jeg går ud fra er brugt. Der bliver 50mm f/1.8 handlet til 500kr ca, og 85mm f/1.8 for mellem 1500 og 2000.
    Jeg er helt klart også tilhænger af at presse prisen lidt, det skader ikke noget at prøve.

• Erik H Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 29
    5 år siden

Enig Lau,
    Jeg tog bare nypriser, så der var lidt at gå efter.

5 år siden

Tror måske det her er et bedre bud, men så skal du ud og købe glas oven i prisen.

http://foto.bazoom.com/dk/marked/kamera-er/1548-canoneos1dsmkii

• Stefan H Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 4
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 3
    5 år siden

Jeg købte et 5D mk1, istedet for mit 1000D. Gav 2300kr eller 2600kr for det. Husker det ikke præcist.. Det er 4 år gammelt.

Det har jeg IKKE fortrudt. For dælen det er lækkert med Fullframe. Det kræver dog at man har EF og ikke EF-S objektiver (det hedder ikke linser).

Har lige fået nyt spejl monteret på Canon´s garanti. Det faldt af.

Et 1D er noget større / tungere. Men lækkert kamera.

• Joachim F Tilmeldt: sep 2013
    Svar: 1
    5 år siden

tak for svarene! Jamen objektiverne er 85 mm f/1.8 og 50 mm f/1.8. Det var sat til 5500,- så har allerede presset det 500 ned.. hmm
    Hvad ville i foreslå eller til nogenlunde den pris?

Jeg er ret vild med fullframe da jeg godt kan lide den dybde der er i billederne..

• ***Rene*** Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 113
    Fotoserier: 5
    5 år siden

Havde for et par måneder siden 5d på prøve, det røg retur dagen efter.

Billederne var der intet i vejen med, men det var simpelthen for langsomt til mig.

Mht prisen, så lyder den helt fair i forhold til hvad tingene normalt går for

Svar til: Canon 5d mark 1 - værd at købe?

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...