For at få en lidt mere saglig og billedlig diskussion op til alles gavn vil jeg gerne starte dette diskussionsemne op: "Mange om buddet øger konkurrencen".
Det er ikke for at komme med et surt opstød, men blot for at høre andres mening om, hvorfor man lægger sine "pletskud" op på dette fora.
Je har de sidste mange dage oplevet at der er abnormt mange hesteserier der bliver lagt op, hermed ikke sagt at hestefotografi ikke er en del af fotografiets verden, men når der bliver lagt så mange billeder af heste op bliver fotografiets konkurrence øget.
Derfor er mit standpunkt i forhold til dette forum at når man ser der er så mange serier af samme objekt, så bliver der også større konkurrence om at få stemt sin serie ind. Desværre syntes jeg så også at heste fotografiet ofte bliver mere en affektionsværdi end billeder man skal vise på et foto forum.
Jeg syntes man skal begrænse sine pletskud i serierne, og samtidig kigge lidt på, hvad konkurrence er der på siden, fordi umiddelbart er der meget at lære blot ved de ting der allerede er stemt ind. Kig generelt på komposition, lys, farver, kontraster og alle de fototekniske detaljer og spørg så dig selv: Kan mine billeder tilføre et fotoforum noget nyt?
Hermed ikke sagt alle skal have professionelt udstyr og en professionel tilgang til fotografiet, fordi som jeg hører det er det ikke det folk ønsker herinde. Så hvis man gerne vil have oprigtig kritik på sine billeder, bliver man også nød til at begrænse sine billeder til de allerbedste, så kritikken er målrettet og brugbar efterfølgende. Hermed sagt at det er svært at give kritik på 10 dårlige billeder.
Dette er ikke et surt opstød, men en tråd til eftertanke når man uploader en serie. Jeg tog heste som et eksempel, men problematikken ses generelt herinde.
//ditlevart.dk