Annika EAnnika EBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-9-23

Annika E Tilmeldt: mar 2013
Emner: 2
Svar: 5
Fotoserier: 1

salg af kamera?

Hej, da jeg gerne vil opgraeder og skifte fra Canon til Nikon skal jeg af med mit samtlige canon grej (er ikke så vildt meget)

Men jeg aner ikke hvad jeg kan forlange for det.

Jeg har:
Canon 500D + Kit objektiv 18-55mm IS (ny pris ca 4900 kr) Det er et stykke tid siden jeg har kigget for mange lukninger det har haft, men det er langt fra max. Det er i fin stand uden ridser og har aldrig haft teknisk fejl.

Canon EF 70-200mm 1:4L USM uden IS (ny pris ca 4700 kr)
Har altid haft protektor på linsen så den har ingen ridser.

Hama UV-protektor 67mm (ny pris 199 kr)

Canon EF 50mm 1:1.8 II (ny pris ca 720 kr)

Så det er samlet en ny pris på 10519 kr. Jeg har original indpakning til alle tingene endnu, samt alle CDer og håndbøger der var med til Kamerahuset.

Så hvad vil i mene jeg kan sælge tingene for? og er det bedst at sælge alt samlet eller enkeltvis? (:

mvh Annika

Gå til sidste svar »

Svar til: salg af kamera?

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

Mit bud på en pris vil være max 6000kr, for det hele. Du skal nok regne med at folk vil handle og slå lidt af prisen.
    Det er da det nemmeste, at sælge samlet.

Hvorfor vil du skifte til Nikon?
    Jeg spørger fordi du har et par gode objektiver, som vil være rigtig gode på andre Canon kamerahuse. Der tænker jeg især på dit 70-200, men også dit 50mm kan bruges på alle Canon EOS huse.

• Annika E Tilmeldt: mar 2013
    5 år siden

problemet er lidt at jeg ikke er super tilfreds med de huse jeg ville kunne opgradere til ved Canon. Jeg har her sammenlignet Canon 70D og Nikon 7100. Jeg oplever at Canon i det hele taget begynder at have ISO støj allerede ved ISO 400 som for mig er et stort problem. Hvor Nikon åbenbart har et bedre system, da deres ISO støj er mindre ved samme ISO som Canons.
    Desuden synes jeg der er så mange mærkelige nye ting i det nye 70D (touch screen).
    Jeg har læst et en masse om begge og set en masse videoer hvor de bliver sammenlignet og problemet er bare at begge kameraer er meget gode. Men jeg er bare bange for at Canon stadig ikke har fået styr på deres ISO problem.

Men det skal også lige siges, at før jeg beslutter mig for et skal jeg ud at teste dem begge og have dem i hånden, for selv lige at kunne sammenligne (:

5 år siden

Umiddelbart tror jeg det er meget minimalt, hvad der er af forskel. Ja i testbænken slår D7100 et 70D på ISO, men i den virklige verden, er det begge supergode kameraer, som levere rigtig gode billeder. (Har kun set tests af og anmeldelser af dem)
    Hvis du endelig vil tage springet, så vil du få bedre ISO behandling i et D600. Den eneste fordel jeg ser ved D7100 frem for D600, er at der ikke er noget anti aliasing filter i.

Jeg så lige denne anmeldelse af 70D tidligere i dag, og der kigger han på hvordan det håndtere ISO

5 år siden

Men er D600 ikke fullframe? Jeg er fotografere nærmest kun sport og dyr, så et Fullframe er ikke helt optimalt (:

Jeg kigger lige filmen og nok en masse mere. Vil helst også blive ved Canon! Men det findes bare alt for mange muligheder.

5 år siden

Jeg vil bare ikke men jeg for udnyttet et fullframe set i forhold til de penge jeg må give for det. De koster jo alligevel en del mere

5 år siden

Ja lidt mere er jo så også et par tusinde kr mere Jeg har i forvejen to meget dyre hobbyer så pengene til et nyt kamera skal virkelig krasses sammen. Så for mig betyder det meget hvor meget et kamera koster, så 70D og D7100 er absolut maks jeg kan få skrabet sammen

Så jeg må snart afsted og have 70D i hånden, den er lige blevet til favorit igen! godt jeg har 2 måneder til at beslutte mig endnu!

5 år siden

Hvis du kan vente lidt endnu, så tror jeg 7D mark2 bliver præsenteret inden for et halvt år. Der tror jeg virkelig man får et monster sportskamera.

5 år siden

jeg skal til Australien i Januar-Juli næste år og til den tid vil jeg gerne have opgraderet har ventet meget længe på at de andre to kameraer kom ud allerede

5 år siden

Ja så kan jeg godt se at det bliver lidt presset

• Jan  S Tilmeldt: jul 2013
    Emne: 1
    Svar: 25
    Fotoserier: 6
    Videoer: 2
    5 år siden

Jo længere du venter, jo mere får du for pengene. Jeg har ikke undersøgt priserne på fotoudstyr i Australien, men de kunne jo gå hen og være attraktive.
    Jeg vil påstå, at du får et super godt kamera, uanset om du vælger Canon eller Nikon. Det er vigtigere at undersøge objektiv mulighederne til dit formål og så lade det afgøre valget af hus. Du vil dog aldrig fortryde fullframe. Når pengene er brugt, er de hurtigt glemt, men udstyret skal du forhåbentlig have glæde af i mange år.
    Bare det var mig der skulle til Australien.

• Mathias V Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 83
    5 år siden

Hvad er det du tager billeder af, for med god teknik kan du nemt undgå at gå op i iso Men ellers led efter et brugt D700, god iso og ret hurtigt autofokus

Svar til: salg af kamera?

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...