Maria T. TMaria T. TBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2014-2-5

Maria T. T Tilmeldt: jan 2014
Emne: 1
Svar: 2

Hjælp til køb at kamera

Hej!:D
Jeg har brug for noget hjælp!
jeg står og kunne godt tænke mig et nyt kamera.
Men jeg ved ikke hvad det skal være.
Jeg kunne godt tænke mig noget i stil med Canon EOS 7D.
Så er der nogle der har nogle anbefalninger eller noget, så vil jeg rigtig gerne høre det!
På forhånd tak!

Gå til sidste svar »

Svar til: Hjælp til køb at kamera

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

Canon EOS 7D er et fedt kamera, så hvis det er sådan et du vil ha, så skal du da bare få købt sådan et. De handles fra lige under 5000kr brugt, uden objektiv. Så har du et enorm robust kamera, med rigtig god autofokus og muligheden for at skude 8 billeder i sekundet. Der hvor det halter lidt, er når man presser det op i de højere ISO tal. Så har det lidt svært ved at håndtere støj. Det er hovedsaglig fordi det er ældre teknologi. Lige nu vil det nye alternativ til et 7D være et 70D, men så kommer prisen også lidt op. Inden for et halt år, kommer der et 7D mark 2 på gaden, men det starter nok på 15000kr+.
    Et andet brugt alternativ, hvis du søger et mere ISO stærkt kamera, så er det første EOS 5D klart et godt bud. De går for omkring 3000kr. Det skal så tilføjes at de ikke kan skyde video, og det stiller også større krav til dine objektiver, da det er et fullframe kamera, og du kun kan bruge EF objektiver, ikke EF-s objektiver.

Snakker kun Canon da det er det jeg kender. Hvis du ikke har noget Canon udstyr nu, er der også nogle rigtig gode Nikon kameraer, som kan opfylde de ønsker som du har til dit kommende kamera

• Maria T. T Tilmeldt: jan 2014
    5 år siden

jeg snakker også selv canon da jeg har noget noget udstyr.
    så du mener godt jeg kan købe 7D?
    vil det godt kunne tage sports billeder, eller er der et andet canon kamera der ville være bedre?

Og tak

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

Jeg tror kun der er et Canon kamera der er bedre til sport, men det koster over 40.000kr. 7D har autofocus og hastigheden der gør det super til sport.

• Maria T. T Tilmeldt: jan 2014
    5 år siden

Super tak for hjælpe

Svar til: Hjælp til køb at kamera

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...