Søren HSøren HBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2014-9-6

Søren H Tilmeldt: mar 2013
Emne: 1
Fotoserier: 1

Spejlreflekskamera? HJÆLP ER NY

Hey skal til at købe mit første ''ordenlige'' kamera, og hvad jeg kunne læse mig til skulle jeg kigge efter et spejlreflekskamera.
Skal bruge det til at tage billeder af biler, scootere, og urbex samt lidt motocross og bmx men det er kun engang imellem.
Har kigget lidt på det her da jeg fandt en del gode anmeldelser. https://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto-og-lyd/kamera-og-tilbehoer/spejlreflekskameraer/nikon-spejlreflekskamera-d3300-18-55-mm-vr-ii/p/100161966?point=9&event=32&pp=

Men mit budget er nok højst på de 6000-8000.
Nogen forslag osv?

Gå til sidste svar »

Svar til: Spejlreflekskamera? HJÆLP ER NY

• Simon B Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 4
    Svar: 97
    Fotoserier: 2
    Videoer: 1
    4 år siden

Hvis dit budget hedder max 8000 - så er d3300 måske skudt lidt under?

Men et d3300 er et glimrende kamera tror jeg. Overvej evt. 5300?

Og hvis du skal bruge alle pengene i dit budget, så tag en 35mm 1.8 eller 50mm 1.8 med

der er ikke rigtig noget der slå de 2 i skarphed

• Simon B Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 4
    Svar: 97
    Fotoserier: 2
    Videoer: 1
    4 år siden

rettelse: der er ikke rigtig noget der slå de 2 i skarphed - set i forhold til prisen

• Magnus B Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 54
    Fotoserier: 4
    4 år siden

Rule #1 køb billigt kamera hus og godt glas.

Ville nok kigge efter et Canon 550D eller 600D til en god pris.
    Så har du stadig penge til et par gode objektiver som 70-200 f4 USM L og et hvidvinklet som et tokina 11-16mm. så har du et kit som kan bruges til stort set alt!

Vil helt klart anbefale at købe brugt.

• Lars D Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 75
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 2
    4 år siden

Jeg har et spejlreflekskamera til salg - et Canon 500D, prisen kan vi godt slå lidt af, men den har lidt af det hele, så kan du jo prøve dig frem og se, hvilke objektiver du senere kan købe (5000 kr, kan man få MEGET objektiv for)

Men det er et super starterkit med 28-90mm og 100mm macro, giver en idé af det hele. Det er velholdt, og skyder godt, med taske, batterigreb og ekstra batterier. Du kan se annoncen her:

http://www.dba.dk/canon-500d-canon-28-90mm/id-1009384068/

Du kan jo skrive tilbage, hvis det er noget der har interesse

• Magnus B Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 54
    Fotoserier: 4
    4 år siden

Hold da op Lars hvad har du lavet med dit 100mm macro? det ligner der er svamp eller sådan noget i det

• Lars D Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 75
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 2
    4 år siden

Jeg tror det er coatingen der har haft lidt skader, men kan dog ikke ses på billederne, har haft det på både mit 60D og 500D, og det fungerer altså fejlfrit, selvom det er svært at forklare folk, derfor er jeg også villig til at forhandle

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    4 år siden

Det her vil være mit bud på det bedste kamera til det du skal tage billeder af, og tæt på dit prisleje. Plus der følger et fotokursus med. Så må du spare op til nogle bedre objektiver.

http://www.kamerahuset.dk/product/canon-eos-70d-18-55-is-stm-fotokursus-8469b034/

Svar til: Spejlreflekskamera? HJÆLP ER NY

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...