Hende den lille<3Hende den lille<3Bruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-3-20

Hende den lille<3 Tilmeldt: mar 2013
Emner: 6
Svar: 9
Fotoserier: 1
Fotoalbum: 7

køb af spejlrefleks kamera ?

Jeg skal købe kamera her efter sommer engang som jeg skal kunne have en del år.

det skal være spejlrefleks kamera
må nok max koste en 5000kr og det er inkl. tilbehør

kan det anbefales at købe brugt ?

Hvad mærke skal jeg gå efter og sådan ?

Nogen der kan vejlede mig ?

Gå til sidste svar »

Svar til: køb af spejlrefleks kamera ?

• Mathias V Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 2
    Svar: 83
    6 år siden

Altså, nu kan der jo nå at ske ret meget i løbet af en sommer, så en konkret model bliver nok lidt svært.
    Men du burde nok gå efter et mærke som er udbredt, for at der bare er et nogenlunde brugtmarked her hjemme i Danmark. Jeg har haft Canon i mange år og nu er jeg så skiftet til Fujifilm, har altid været godt tilfreds med Canon, det havde bare ikke det kamera efter mit behov mere. Hvis jeg skulle have et dslr Idag ville jeg nok købe et Nikon, primært fordi deres objektiver billigere end Canons, det i hvert fald min erfaring. Ellers er Sony også et rigtig godt mærke.
    Personligt synes jeg man skal gå efter hvilket kamera der ligger bedst i hånden på en, og hvor knappe layoutet passer bedst til ens fingre.

Jeg har købt meget udstyr brugt, de fleste var face to face, hvilket for mig fungere bedst

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

Forstår det ikke helt. Du sprøger hvad der er bedst af Canon 1000D, og Nikon D3000. Så spørger du også om hvad folk syntes om et Canon 400D fordi du overvejer at købe sådan et. Til sidste men ikke mindst spørger du her, om hvilket kamera du skal købe til under 5000kr.
    Nu ved jeg ikke hvilken række følge de forskellige emner er skrevet i, men tror du skal ha lidt mere styr på hvad du vil inden du spørger folk til råds.

Mit råd til dig er at købe et Canon eller Nikon hus fra nyt, og så købe objektiver brugt. For 5000 kr, syntes jeg du skal hoppe på et Nikon 3200D eller et Canon EOS 650D, eller det nye 700D der kommer på gaden om et par måneder. Alle dem skulle kunne findes til under 5000 kr. med std objektiv. Så er du godt igang.

6 år siden

Jeg ville hellere købe et billigt kamera og så bruge ekstra penge på et eller flere objektiver. Du for meget bedre og flottere ved at købe et objektiv fremfor et kamera

• Hende den lille<3 Tilmeldt: mar 2013
    6 år siden

har købt et brugt canon eos 450D

tak for hjælpen

6 år siden

Det skal du nok blive rigtig glad for. Tillykke med det

6 år siden

tak for det er allerede glad for den hehe

6 år siden

Den bliver du glad for, jeg har selv haft sådan en

6 år siden

dejligt at høre .. bare træls der ikk var rem med til den så tør ikk ta den med ud før jeg har en form for rem til at have om halsen til den :/

6 år siden

Der kan jeg varmt anbefale Sun Sniper. Har selv sådan en, og er super glad for den. Den hænger ikke om nakken men på skrå over skuldern og ned langs modsatte side. Prøv at google dem.

Svar til: køb af spejlrefleks kamera ?

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...