Lvh-fotoLvh-fotoBruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-8-4

Lvh-foto Tilmeldt: feb 2013
Emner: 14
Svar: 266
Fotoserier: 25
Fotoalbum: 3
Videoer: 1

Vi drukner

KOM NU FOLKENS!
Vi drukner jo i serier, som prøver på at komme ind.

Kom nu stem folk enten ud eller ind...
Personligt har jeg selv en serie som venter på at komme ind, og det er omkring 14 dage siden jeg smed den ind... Hvad sker der lige?

Gå til sidste svar »

Svar til: Vi drukner

• Lars D Tilmeldt: jun 2013
    Emne: 1
    Svar: 75
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 2
    6 år siden

1: folk er på ferie 2: der er så mange serier der ikke er kigget igennem for dårlige billeder før de bliver uploadet, jeg personligt mister lidt gejsten ved at se den massive mængde af uinspirerende billeder.

• Lvh-foto Tilmeldt: feb 2013
    6 år siden

Ja, folk er måske på ferie, men der må jo være nogen der kommer herind siden der pludselig kan være 26 serie der venter optagelse, og der skal kun 10 til en serie kommer ind (ved godt at nogen af dem måske er fra samme person)
    Og ja, der er mange serier der ikke er noget værd, men så afvis i stedet for

• ***Rene*** Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 113
    Fotoserier: 5
    6 år siden

Tjaa.....man gider jo dårligt byde velkommen/afvise mere.

Bliver en serie afvist, så er der straks en tråd i forum ( overdrivelse fremmer forståelsen)

• »Lady Blacksheep« Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 5
    Svar: 33
    Fotoserier: 7
    6 år siden

Jeg kigger forbi hver gang jeg er på. man er nødt til at gøre en indsats med de afventene serier hvis siden skal fungere. Så svært er det heller ikke lige at kigge på et par af dem og smide en stemme. Man behøver ikke engang give en kommentar eller begrundelse.

6 år siden

Jeg folk pyller med det samme i bliver afvist, men vi er bare nød til at gøre noget, for folk kan jo lave lave udfordringer eller noget når der serie bare venter

• Erik H Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 29
    6 år siden

Nu har jeg stemt en del ind og ud.
    Synes at man godt må være en smule selvkritisk inden man lægger op. Hvis fotografen ikke selv vil overveje at fremkalde på papir, bør de nok ikke lægges op efter min mening.

6 år siden

PRÆCIS!

• Nutiden Tilmeldt: feb 2013
    Svar: 11
    6 år siden

Man skal bare tage nogle billeder af heste så bliver man stemt ind

6 år siden

Eftersom hestegalleriet og hundegalleriet er en stor del af bazoom, så vil der jo være mange brugere fra de gallerier og derfor også mange af de motiver.

Så selv dette galleri, via hundegalleriet.....

6 år siden

Men folk må da virkelig også gerne tage billeder af andet :O

6 år siden

Jeg tager stort set kun hundebilleder....

Eller det vil sige, jeg tager også en hel del børnebilleder

• »Lady Blacksheep« Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 5
    Svar: 33
    Fotoserier: 7
    6 år siden

Hver sin smag. Dyrebilleder er ofte nemmere i den forstand at de ikke kræver så meget i forhold til redigering. Billeder af fx. mennesker og biler er svære at gøre interessante uden photoshop. Derfor er der klart at der er flere der gør i den slags.

Man skal ikke diskrimminere ud fra motivet.

6 år siden

Det kan godt være at det er nemmere, men derfor behøver folk jo ikke at lade være med at stemme os andre ind, som laver andet end at tage billeder af dyr.
    Eller for den sags skyld skrive at folk kan finde pænere motiver eller at det ligefrem er et skrækkeligt motiv...

6 år siden

prøvet 12 gange med samme serie ? Det lyder da også helt vildt. Jeg syntes det er spændende og få noget feedback på billeder, men billederne skal også give en grund til det. en solnedgang er ikke altid så fantastisk på billeder som den er i virkeligheden.

6 år siden

Selvom det ser ud til at være en flot solnedgang, så syntes jeg stadig det er ordinært og ikke originalt på nogen som helst måde. Hvad ville du gerne have andre får ud af dit billede? I fotografiets verden er modtageren en vigtig del af fremførelsen.

6 år siden

Ja, men måske bare tænk på hvorfor du syntes det er et rigtig godt billede. Og lad os andre vurdere ud fra dine tanker omkring billederne og vores egen mening, noget tyder jo på, at dine tanker ikke er delt med mange siden dine fotoserier er blevet afvist.

Du kan godt høre jeg er jo allerede lidt i det sure hjørne, fordi du ikke kan modtage den kritik der bliver givet - DERFOR gider folk ikke give kritik, fordi vi så får at vide vi er nogle røvhuller.

Det billede du har lagt op, hvis jeg skal komme med lidt mere specifik kritik, så er farverne flade, silhouetten er ikke fejlfri, det er sløret, motivet er set 10000 gange før, og skyformationen er ikke fantastisk.

Så sig mig: Hvorfor skulle vi stemme dine billeder ind ?

Med venlig hilsen
    Den sure gamle mand der går op i fotografiets kunst.

6 år siden

Okay, okay, okay.... Det her er endt over i en af de tusind andre debatter vi har haft på den her side!!
    Folk tør ikke stå ved hvorfor de afviser, fordi der er en hel del der kun er 2år og hævner sig så snart de kan....

Min kommentar længere oppe var henvendt til Lady Blacksheep

• Kenneth O Tilmeldt: aug 2013
    Svar: 14
    6 år siden

Jeg har selv lige siddet og givet en go del stemmer ud - og må ærlig indrømme jeg nok gav en del middel, kun to fik meget høj.

Man får intet ud af være total ukritisk og syntes alt er smuk, især mange folk bliver total blinde så snart det er deres kæledyr eller baby som er motivet.

• Erik H Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 29
    6 år siden

Kenneth O, jeg er helt enig med dig.
    Problemet med kritik er at den bliver taget personlig og at det føles som et personligt angreb.

Derfor er en god fremgangsmåde for et billede:
    Ros de gode ting i billedet, Giv kritik for de dårlige ting, Giv opmuntring.

Eksempel på Tossetrolds billede ovenfor indlagt 9. august 2013:

ROS - Billedet har nogle lækre farver og linjer. Der er god billedbeskæring, med ca. 1/3 horisont.
    KRITIK - Der mangler lidt et fangende motiv, fx et træ relativ tæt på eller lign.
    ROS - Se om du kan finde et motiv til forgrunden der fanger.

Og til de hævngærrige, så husk - den der bære nag, bærer byrden

Svar til: Vi drukner

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...