Nani Nani Bruger på foto - danmarks største fotogalleri
Dato: 2013-8-30

Nani  Tilmeldt: aug 2013
Emne: 1

Fokus fejl?

Hej!
Jeg har et Canon IXUS 95 IS. Når jeg tænder for kameraet, er det normalt, men når jeg så trykker halvt ned på fokus knappen, bliver billedet sløret. Det er dog 4 år gammelt, men har det indflydelse?Eller er der en indstilling jeg skal ændre? Ellers virker det helt fint. Nogen der kender noget til det, eller har prøvet det?

Tusind tak på forhånd

Gå til sidste svar »

Svar til: Fokus fejl?

• P.M. Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 6
    Svar: 296
    Fotoserier: 3
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 1
    5 år siden

Det er typisk at et kamera skifter lidt mellem fokus og ikke-fokus når autofokusen arbejder på at ramme et skarpt billede.

Det lyder som om det bliver på "uskarpt" stadiet med dit kamera?

Husk der skal være lys nok og kontrast før at kameraet kan finde ud af det

• Lau Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 165
    Fotoserier: 20
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

Det kan være at det er stillet i Macro mode. Så det prøver at fokusere på noget der er meget tæt på. Mener der er 3 fokus programmer på sådan et Ixus, Landskab, Portræt, og Macro. Prøv eventuel, at skifte mellem de forskellige indstillinger.
    For at teste din autofocus ordentligt, skal der være nok lys som udenfor i dagslys, og så skal du prøve at fokusere på noget hvor der er stor kontrast/forskel mellem farver og lys/skygge. Hvis det ikke kan fokusere der, i enten landskabs eller portræt focus program, så vil jeg mene at det er gået i stykker.

Svar til: Fokus fejl?

bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...