Fordele og ulemper ved produktbilleder til webshops

Fordele og ulemper ved produktbilleder til webshops

Mange danske iværksættere kæmper med dilemmaet om, hvorvidt man selv skal tage produktbillederne eller få en professionel fotograf til det. For der er nemlig fordele og ulemper ved begge dele. I denne artikel har vi fundet fordele og ulemperne ved at tage produktbilleder på egen hånd, og ved at få en fotograf til dette. F.eks. hvis man som smykkeforhandler skal tage billeder  af sit udvalg af Maanesten smykker, herunder en lille Maanesten ørering, kan det være rart at kende de forskellige plusser og minusser. 

Tag billederne selv:

At tage produktbillederne selv er den mest brugte metode hos de helt små virksomheder, der ikke på samme måde har den store økonomiske ballast. Man kan nemlig bringe omkostningerne en hel del ned, ved at tage billederne selv – det kræver jo kun at man har et kamera eller en smartphone med et sublimt kamera. Således er der mange der starter, men hvis man ikke er i besiddelse af et godt kamera eller har gode evner med et, så kan billederne blive uskarpe og dårlige – og intet sælger bedre end et godt produktbillede.

Få en professionel til det:

Med en professionel er det super bekvemt blot at bestille ordren, og se rigtig flotte produktbilleder lande in e-mailen. Fotografen besidder evner og det rigtige værktøj til at tage super flotte produktbilleder til enhver webshop. Ulempen er dog, at det kan koste mange penge, at få taget billederne.